Από τα πρώτα χρόνια της βιομηχανίας του gaming έως και σήμερα έχουν βγει πολλοί τίτλοι που έχουν αφήσει εποχή, όπως το Doom, το Super Mario 64, το Space Invaders κτλ, γράφοντας με χρυσά γράμματα το όνομά τους στην ιστορία αυτής της βιομηχανίας και τα θυμόμαστε ακόμα και σήμερα για αυτά που έχουν προσφέρει. Μέσα σε όλα αυτά τα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει ανά τα έτη, είναι και κάποια τα οποία, παρά την τεράστια καινοτομία που έφεραν στα video games, έχουν μείνει στα χρονοντούλαπα της ιστορίας του gaming με ελάχιστους να θυμούνται την ύπαρξη τους σήμερα. Πάμε να δούμε μαζί 5 από αυτά τα παιχνίδια που πολύ πιθανόν να μην ήξερες πόσο μπροστά από την εποχή τους ήταν και το τι χρωστάει η βιομηχανία του gaming σε αυτά.
Dune II: The Building of a Dynasty (1992)
Βασισμένο στην ομώνυμη ταινία του 1984, το Dune II: The Building of a Dynasty δημιουργήθηκε από την Westwood Studios και κυκλοφόρησε από την Virgin Games το 1992 για PC και το 1993 για Amiga και Genesis/Mega Drive. Παρότι, δεν ήταν το πρώτο Real Time Strategy παιχνίδι, το Dune II της Westwood Studios ήταν το παιχνίδι που δημιούργησε το αρχέτυπο όλων τον RTS τίτλων που έχουν βγει από τότε. Η συγκομιδή πόρων για την κατασκευή κτηρίων/μονάδων, το technology tree (η οπτική αναπαράσταση των πιθανών αναβαθμίσεων που μπορεί να ξεκλειδώσει ο παίκτης) και διαφορετικές παρατάξεις, η κάθε μια με διαφορετικές μονάδες και όπλα, είναι μερικά από τα στοιχεία που πρώτο εμφανίστηκαν στο Dune II και έθεσαν στιβαρά θεμέλια για πολλά παιχνίδια του είδους που ακολουθήσαν, όπως το Command & Conquer, το Warcraft και πολλών άλλων.
Under a Killing Moon (1994)
Ταξιδεύουμε πάλι πίσω στην δεκαετία του 90, μια εποχή όπου τα point and click adventures βρίσκονται στο ζενίθ τους, και συγκεκριμένα στο 1994, όπου η Access Software κυκλοφορεί το τρίτο παιχνίδι της ιστορικής σειράς παιχνιδιών Tex Murphy με όνομα Under a Killing Moon. Με το τεράστιο για την εποχή budget των 2 εκατομμυρίων δολαρίων, το Under a Killing Moon συνδύαζε cutscenes με full motion video (FMV), με έναν 3D ψηφιακό κόσμο τον οποίο ο παίκτης μπορούσε να εξερευνήσει, κάτι πρωτοποριακό για την εποχή, μιας και τα περισσότερα παιχνίδια του είδους εκείνη την εποχή, όπως το Night Trap, το Phantasmagoria, κτλ., χρησιμοποιούσαν σκηνικά όπου ο παίκτης μπορούσε να δει μόνο από μια και μοναδική οπτική γωνία. Επιπλέον, τα 3D γραφικά του Under a Killing Moon, δεν χρησιμοποιούσαν καμία ray tracing τεχνική, όπως χρησιμοποιούσε για παράδειγμα το Doom, αλλά χρησιμοποιούσε αληθινά texture-mapped πολύγωνα κάτι που επέτρεπε στον παίκτη να μπορεί να κοιτάξει σε όλες τις πιθανές κατευθύνσεις.
System Shock (1994)
Ίσως το διασημότερο παιχνίδι αυτής της λίστας, το System Shock ανήκει στο είδος δράσης/περιπέτειας πρώτου προσώπου και δημιουργήθηκε από την LookingGlass Technologies και κυκλοφόρησε από την Origin Systems το 1994. Πρόκειται για ένα παιχνίδι σταθμό για τα Immersive Sims, με πολλά “μεγάλα” παιχνίδια όπως το Deus Ex, το Bioshock, το Dishonored και το Half-Life να χρωστάνε πολλά σε αυτόν τον τίτλο για τις ιδέες που έφερε στην βιομηχανία των games. Ενώ τα περισσότερα FPS εκείνης της εποχής προσπαθούσαν να γίνουν ένας ακόμη κλώνος του Doom, το System Shock είχε άλλες φιλοδοξίες. Για το συγκεκριμένο project της LookingGlass δημιουργήθηκε μια καινούρια μηχανή γραφικών από το μηδέν, ώστε να μπορέσουν να κάνουν το όραμά τους για το παιχνίδι πραγματικότητα. Στο παιχνίδι ο παίκτης μπορεί να εξερευνήσει, να μαζέψει αντικείμενα, να διαβάσει αρχεία, ώστε να καταλάβει την ιστορία και τα γεγονότα του παιχνιδιού, μιας και η πρόοδος που κάνει ο παίκτης στο παιχνίδι δεν είναι γραμμική. Όλα τα παραπάνω μπορούν να συμπυκνωθούν στην δήλωση που έκανε ο Creative Director της Ubisoft, Patrick Redding σε μια συνέντευξη του πριν μερικά χρόνια, «Το γεγονός ότι τόσα πολλά από τα χαρακτηριστικά του System Shock είναι πλέον σχεδόν αναφαίρετα στα sci-fi shooters αποτελεί απόδειξη της επιρροής αυτού του παιχνιδιού».
Elite (1984)
Η δεκαετία του 80 ήταν ίσως η σημαντικότερη δεκαετία για την βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Ήταν μια εποχή όπου τα παιχνίδια προσπαθούσαν να κάνουν το άλμα από τα Arcade στα home computers. Εκείνη την εποχή τα text adventures και τα παιχνίδια που ο παίκτης κυνηγάει απλά ένα high score έχουν την τιμητική τους και όσον αφορά τα παιχνίδια με 3D γραφικά, οι επιλογές είναι περιορισμένες. Τα περισσότερα 3D παιχνίδια εκείνη της εποχής είτε δεν ήταν ‘πραγματικά παιχνίδια’ είτε δεν ήταν πραγματικά 3D. Όλα αυτά όμως άλλαξαν στις 20 Σεπτεμβρίου του 1984,με την κυκλοφορία του Elite. Δημιουργήθηκε από τους David Braben και Ian Bell και κατατάσσεται στο space trading είδος παιχνιδιών. Το Elite είχε πραγματικά 3D γραφικά, εμπόριο, οικονομία αλλά και ένα ανοικτό κόσμο με 8 γαλαξίες, με 256 πλανήτες ο καθένας όπου ο παίκτης μπορούσε να εξερευνήσει, και όλα αυτά σε μόλις 16 Kilobytes μνήμης. Το Elite πλέον θεωρείται το παιχνίδι που χάραξε τον δρόμο για τα μοντέρνα Flight Simulators, αλλά και για open world παιχνίδια του σήμερα, όπως το World of Warcraft, το Second Life και το EVE Online.
BladeRunner (1997)
Το 1997 κυκλοφόρησε το Blade Runner, ένα point and click adventure, εμπνευσμένο από την ομώνυμη ταινία του 1982 , από την Westwood Studios. Ο συγκεκριμένος τίτλος ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του, τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο gameplay. Όσον αφορά τα γραφικά του παιχνιδιού, η Westwood Studios είχε μεγάλες βλέψεις παρά την τεχνολογία που υπήρχε τότε. Οι δημιουργοί του παιχνιδιού έφτιαξαν μια ολοκαίνουρια μηχανή γραφικών για το παιχνίδι, χρησιμοποίησαν voxels (με πάρα πολύ απλά λόγια, 3D pixels) μιας και δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν 3D accelerators (να κάνει η GPU το render αντί για την CPU) καθώς το παιχνίδι είχε 140 διαφορετικές περιοχές που μπορούσε να επισκεφτεί ο παίκτης. Στο κομμάτι του gameplay τα πράγματα ήταν εξίσου περίπλοκα. Πρωταγωνιστής του παιχνιδιού είναι ο Ray McCoy, ένας blade runner, και αποστολή του είναι να σκοτώνει ‘τεχνητούς ανθρώπους’ δηλαδή replicans. Είναι στο χέρι του παίκτη λοιπόν να διαλέξει, αφού συλλέξει στοιχεία, ποιος npc είναι replican και ποιος όχι, αλλά και τι είναι ο ίδιος ο πρωταγωνιστής. Το θέμα είναι ότι στην αρχή του παιχνιδιού, όλοι οι χαρακτήρες τυχαιοποιούνται, οπότε όσες φορές και να έχεις παίξει το παιχνίδι, ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει η τύχη αυτή την φορά. Λόγο αυτής της τυχαιότητας, το παιχνίδι έχει 6 ΄βασικούς’ τερματισμούς, και ανάλογα τις αποφάσεις του παίκτη φτάνουν τους 47 τερματισμούς. Όλα αυτά εν τέλει, συντέλεσαν στο να κυκλοφορήσει ένα τόσο πρωτοποριακό και μοναδικό παιχνίδι.
Διαβάστε ακόμη:
Το Predecessor ανοίγει τους servers του στις 28 Μαρτίου
Εξελίξεις στην Starbreeze Studios μετά την κακή εμπορική πορεία του Payday 3