Δεν ξέρω αν σας έχει τύχει να φάτε ένα πιάτο το οποίο είναι καλό αλλά σκέφτεστε «Λείπει αλάτι ρε φίλε». Αυτό είναι το Overwatch 2, τουλάχιστον στα μάτια μου, η ίδια συνταγή, ελαφρώς αλλαγμένη αλλά χωρίς αλατοπίπερο. Θέλοντας να ανανεώσει το παιχνίδι και να το φέρει σε ένα σεβαστό επίπεδο, η Blizzard έκλεισε το Overwatch και κυκλοφόρησε το Overwatch 2 δωρεάν για όλους στις 4 Οκτωβρίου.
Περιττό να πω πως για 3-4 μέρες δεν μπορούσα καν να μπω στο παιχνίδι, αφού κάθε μέρα είχε 60 χιλιάδες άτομα ουρά. Συγγνώμη Blizzard αλλά έχουμε καλύτερα πράγματα να κάνουμε. Προσπερνώντας αυτό, μπαίνοντας στο παιχνίδι, βλέπω ειδοποίηση πως άνοιξαν όλα τα loot boxes που είχα μόνα τους, λέω οκ λογικό έβγαλαν τα loot boxes.

Παίζω με τα φιλαράκια μου κάποια games και βλέπω ότι ανέβηκα level στο battle pass, λέω κάτσε να δούμε τι έχει. Είδα τα κλασικά, skins, weapon charms, highlight intros, sprays, name card, player icons, voice lines και victory poses.
Το μόνο θετικό που έχει το παιχνίδι προς στιγμήν, είναι το gameplay του. Το παιχνίδι έχει γίνει πλέον 5v5 και όχι 6v6 όπως ήταν το πρώτο, κάνοντας το πιο γρήγορο σε ρυθμό, αφού δεν υπάρχουν δυο tanks που έκαναν το παιχνίδι πιο αργό, αλλά πιο στρατηγικό. Στα υπόλοιπα έχει μείνει ίδιο, πέραν κάποιων reworks σε χαρακτήρες και τρεις καινούριους.
Πρώτον, τα tokens που είχαμε στο πρώτο παιχνίδι, έχουν ονομασία legacy credits και δεν υπάρχει κάποιος τρόπος να τα αποκτήσεις. Έχεις μόνο όσα είχες στο πρώτο παιχνίδι και δεν σου δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσεις παραπάνω, αφού με αυτά ξεκλειδώνεις ορισμένα cosmetics στο παιχνίδι.
Με λίγα λόγια, αναγκάζεσαι πλέον να πληρώσεις για να πάρεις κάτι που θέλεις, εκτός αν έχεις κάβα με πόντους από το Overwatch, που και πάλι κάποια cosmetics ξεκλειδώνονται μόνο με το νέο premium currency (Overwatch Coins).

Αντιλαμβάνομαι ότι ένα παιχνίδι που γίνεται free-to-play πρέπει να βγάζει κάπως χρήματα, αλλά με την αφαίρεση των loot boxes αφαιρείς ένα κομμάτι progression από το παιχνίδι. Εδώ λοιπόν υπάρχει το τεράστιο πρόβλημα στο Overwatch 2.
Αν εξαιρέσει κάποιος το rank system του competitive mode, δεν έχεις κάτι άλλο για το οποίο πρέπει να παίξεις. Τι εννοώ; Πάρτε για παράδειγμα το Call of Duty Black Ops II. Στο Black Ops II και σε πολλά ακόμα CoD παιχνίδια, όσο παίζεις με ένα όπλο, ξεκλειδώνεις attachments, skins, titles και διάφορα πραγματάκια, δίνοντας σου έτσι έναν στόχο τον οποίο πρέπει να πιάσεις.
Στο Overwatch 2 ο στόχος σου είναι απλά να ανέβεις level στο Battle Pass, του οποίου το free κομμάτι είναι και κακό, οπότε δεν καίγεσαι κιόλας. Κάποιοι θα πουν, «παίξε το παιχνίδι για το παιχνίδι και όχι για cosmetics», δεν θα διαφωνήσω, αλλά υπάρχει κάτι να με κρατήσει στο παιχνίδι; Στο πρώτο Overwatch, υπήρχε player level και όταν ανέβαινες έπαιρνες ένα loot box. Πλέον το player level καταργήθηκε και ρωτάω, ΓΙΑΤΙ; Γιατί να βγάλεις το player level από το παιχνίδι; Εδώ υπάρχει player level σε άλλα κι άλλα παιχνίδια, είναι δυνατόν να μην έχει το Overwatch 2;
Μου θυμίζει την κατάσταση του WoW όταν ξεκίνησαν να βάζουν daily missions και αναγκαστικά παίζαμε κάθε μέρα μόνο και μόνο για τα missions, μέχρι που φτάναμε σε σημείο να βλέπουμε το παιχνίδι σαν αγγαρεία, αφού κάθε μέρα κάναμε σχεδόν τα ίδια πράγματα.

Μπορεί σε νέους παίχτες να φαίνεται οκ το όλο σύστημα, αλλά αν κάποιος έχει παίξει το πρώτο παιχνίδι, καταλαβαίνει ακριβώς τι εννοώ. Χωρίς λόγο αφαιρέθηκαν τα end game cards, στα οποία ψήφιζες αυτόν που θεωρούσες πως είχε την μεγαλύτερη συνεισφορά στο παιχνίδι.
Επίσης, αφαιρέθηκαν από το παιχνίδι τα μετάλλια. Για όσους καταπιαστήκατε με το παιχνίδι τώρα, όταν το παιχνίδι τελείωνε, υπήρχε μια οθόνη αφού τελείωνε το παιχνίδι, η οποία σου έδειχνε πόσο καλά πήγες σε σχέση με τους άλλους παίχτες, δίνοντας σου κάποια μετάλλια. Σε έκανε να νιώθεις σημαντικό, μέρος της ομάδας, ότι συνεισφέρεις όντως στην νίκη. Αυτό, όπως και τα end game cards, πλέον δεν υπάρχουν στο παιχνίδι και έχουν αντικατασταθεί με ένα άνοστο scoreboard.

Κάτι που μου έκανε τεράστια εντύπωση, ήταν η αφαίρεση (;) του on fire. Μπορεί να έχετε παρατηρήσει πως κάποιες φορές που πηγαίνετε καλά, οι χαρακτήρες σας λένε κάτι τύπου «I’m on fire», για κάποιο λόγο τα voice lines έχουν μείνει αλλά το γραφικό όχι. Αυτός ήταν ένας ακόμα τρόπος του να νιώσεις πως όντως παίζεις καλά, αφού η μπάρα του on fire meter, ανέβαινε όταν έκανες eliminations, heal, έπαιρνες objectives και εμπόδιζες τους εχθρούς από το να πάρουν αυτοί.

Αψυχολόγητη είναι επίσης η αφαίρεση κάποιων maps, Hanamura, Horizon Lunar Colony, Paris, Temple of Anubis και Volskaya Industries, δεν είναι πλέον μέρος του παιχνιδιού αφού αφαιρέθηκε το Assault game mode και στην θέση του μπήκε το Push. Επίσης, αφαιρέθηκαν πίστες όπως Blizzard World, Havana και Numbani από τα maps του Hybrid game mode, όπως και η Rialto για το Escort (Payload) game mode.
Το πιο πιθανό είναι πως θα δούμε αυτές τις πίστες να επανέρχονται σαν reworked πίστες, κάτι που μου κάνει εντύπωση, αφού το παιχνίδι είναι υπό ανάπτυξη 3-4 χρόνια και όσες πίστες έχω παίξει μου φαίνονται ίδιες χωρίς αλλαγές, οπότε πάνω σε τι καινούριο δούλευαν τόσο καιρό; Διάβασα πως το νέο skin του Genji το δούλευαν λέει 2 χρόνια. Εγώ πάλι πιστεύω ότι δουλεύουν εμάς πολλά χρόνια τώρα.
Ίσως τώρα που εξαγόρασε η Microsoft την Activision Blizzard δούμε κάτι διαφορετικό, μια αλλαγή, μια βελτίωση, κάτι τέλος πάντων. Μέχρι τότε, προτείνω σε όσους προβληματίζονται με την κατάσταση του παιχνιδιού (κυρίως οι βετεράνοι παίχτες που βάζουν σαν μέτρο σύγκρισης το πρώτο), να το παίξουν μόνο για το gameplay και να μην δώσουν βάση στα υπόλοιπα, καθώς η Blizzard που γνωρίζαμε έχει πεθάνει πολλά χρόνια τώρα και είναι πλέον έρμαιο των ομάδων marketing και της μόδας του game as a service, το οποίο θα δούμε σε άλλο κείμενο.
Διαβάστε ακόμη: