Από την 1η Μαΐου 2025, η Microsoft αύξησε επίσημα τις προτεινόμενες τιμές λιανικής για τις κονσόλες και τα χειριστήριά της. Και την εορταστική περίοδο φέτος, οι νέοι τίτλοι πρώτου μέρους θα κοστίζουν 79,99 δολάρια. Ναι καλά άκουσες, εβδομήντα εννέα δολάρια. Για ένα παιχνίδι.
Πριν αρχίσεις όμως να μουρμουρίζεις για απληστία των εταιρειών, υπάρχει παραπάνω ζουμί εδώ. Είναι σίγουρα ενοχλητικό, αλλά ίσως έχει και κάποια λογική αν το δεις λίγο πιο σφαιρικά.
Με απλά λόγια:
- Οι τιμές για κονσόλες και χειριστήρια αυξάνονται παγκοσμίως από 1η Μαΐου.
- Νέα παιχνίδια της Microsoft, που κυκλοφορούν μέσα στις γιορτές, θα κοστίζουν 79,99 δολάρια ΗΠΑ.
- Αν τα αγοράσεις ψηφιακά από το Xbox Store, έχεις το πλεονέκτημα του Xbox Play Anywhere. Δηλαδή, αγοράζεις μία φορά και παίζεις και στο Xbox και στο PC χωρίς επιπλέον κόστος.
Στην ουσία, είναι αύξηση τιμής. Αλλά δεν είναι τόσο απλό. Η ανάπτυξη παιχνιδιών δεν είναι φθηνή. Και δεν μιλάμε απλά για επιπλέον καφέδες και servers. Μιλάμε για ομάδες εκατοντάδων ατόμων, χρόνια ανάπτυξης, τεχνολογία real-time rendering, ηθοποιούς motion capture, ηχολήπτες, τεστ ποιότητας, και μαζική διαφήμιση marketing.
Παιχνίδια σαν το Hellblade II ή το επόμενο Forza δεν φτιάχνονται στο πόδι. Το θέμα είναι ότι οι τιμές δεν ακολούθησαν αυτή την αύξηση κόστους. Για πάνω από μια δεκαετία, πληρώναμε γύρω στα 59,99 δολάρια για κάθε νέο παιχνίδι στις ΗΠΑ. Ενώ όλα τα υπόλοιπα, σινεμά, φαγητό, streaming, ακριβαίναν σταθερά. Οπότε τα 79,99 πονάνε, αλλά ίσως να μην είναι τόσο παράλογα όσο φαίνονται. Ειδικά τώρα που όλα έχουν πάρει την ανηφόρα. Ενοίκια, φαγητό, συνδρομές, όλα. Και τώρα και τα παιχνίδια.
Η Microsoft, όμως, δεν μας πετάει απλά έξω στο κρύο με τις αυξήσεις. Εξακολουθεί να προσφέρει πραγματικό value. Το Xbox Play Anywhere δεν είναι απλά διαφήμιση. Είναι πρακτικό. Μπορείς να παίξεις όπου θέλεις και σου δίνει 2 copies του εκάστοτε παιχνιδιού (PC και Xbox) χωρίς να ξαναπληρώσεις. Κι αυτό μετράει. Και φυσικά υπάρχει ακόμα το Game Pass. Αν δε θέλεις να πληρώνεις 80 δολάρια κάθε φορά, έχεις εναλλακτική.

Τα χειριστήρια θα μου πεις όμως για ποιο λόγο ανεβήκανε; Απλή απάντηση: πρώτες ύλες, μεταφορικά, εφοδιαστική αλυσίδα. Πιο αναλυτικά: δεν είναι μόνο τα εξαρτήματα. Είναι όλο το σύστημα. Καλύτερη απτική ανάδραση, Bluetooth, συμβατότητα με πολλές πλατφόρμες, trigger feedback… Όλα αυτά έχουν κόστος. Αν και ναι, όταν αγοράζεις κονσόλα, σίγουρα ακολουθούν κι ένα δεύτερο χειριστήριο και ένα-δυο παιχνίδια. Αυτά όπως και να το κάνουμε είναι πολλά λεφτά με τη μία.
Οι αυξήσεις τιμών πονάνε ακόμα περισσότερο όταν θυμάσαι πώς ήταν κάποτε τα πράγματα. Αγόραζες ένα δισκάκι, το έβαζες και έπαιζες. Τέλος. Χωρίς patch, χωρίς installs 60GB, χωρίς ‘early access’ τρικ. Τώρα; Πολλά παιχνίδια βγαίνουν μισοτελειωμένα. Αν πληρώνουμε 79,99, θέλουμε να αξίζει. Όχι bugs. Όχι μισό περιεχόμενο. Όχι υποσχέσεις για DLC που θα έρθει ‘κάποτε’ στο μέλλον.
Η Sony ήδη πήγε στα 69,99 από το 2020. Η Nintendo ακόμα πουλάει το Breath of the Wild στην αρχική τιμή του. Άρα, η Microsoft ήταν μάλλον η τελευταία που κράτησε το ‘παλιό’ μοντέλο. Και για να λέμε την αλήθεια, τώρα που άλλαξε, δύσκολα θα το πάρει πίσω.
Απ’ την άλλη, αν αυτές οι αυξήσεις βοηθήσουν στο να συνεχίσουν να υπάρχουν ανεξάρτητα στούντιο, λιγότερες απολύσεις και πιο ποιοτικά παιχνίδια; Ίσως να αξίζει. Είναι εύκολο να ξεχνάμε πως πίσω από κάθε παιχνίδι είναι άνθρωποι. Αν αγοράζεις κάθε νέο παιχνίδι με το που κυκλοφορεί, τότε ναι, θα το νιώσεις. Αν από την άλλη όμως περιμένεις εκπτώσεις, είσαι με το Game Pass ή παίζεις σε Xbox και PC, ίσως δεν αλλάξoυν και πολλά για σένα.
Αλλά να είμαστε ξεκάθαροι: η τιμή δεν είναι απλά αριθμός. Έχει συναίσθημα. Όμως ίσως αυτό να είναι η ευκαιρία για κάτι καλύτερο. Ίσως η υψηλότερη τιμή να πιέσει τα στούντιο να παραδώσουν καλύτερα παιχνίδια. Όχι απλώς μεγαλύτερα. Όχι πιο φανταχτερά. Καλύτερα. Αν πληρώνουμε παραπάνω, τότε περιμένουμε και περισσότερα. Κι αυτό… δεν είναι απαραίτητα κακό.
Διαβάστε ακόμη:
Το Sky Revolver είναι μια ωδή στα arcade παιχνίδια
Το Invaders of Oakveil αλλάζει εντελώς τα όσα ξέραμε για το V Rising
Σχόλια 1