Πριν αρκετές μέρες σχολιάσαμε την νέα μόδα των remaster παιχνιδιών. Τώρα όμως πρέπει να στρέψουμε την προσοχή μας σε έναν άλλο κίνδυνο, που εδώ και αρκετό καιρό έχει αρχίσει να κάνει τις, ύπουλες και βρόμικες, κινήσεις του, χωρίς να αντιλαμβανόμαστε ότι έχει εδραιώσει την παρουσία του στις ζωές μας και ότι τραβάει όλο και περισσότερους ακόλουθους στην σκοτεινή πλευρά, σαν τον Νταρθ τον Βέιντερ.
Αναφέρομε στα multiplayer παιχνίδια.
Όλο και περισσότερα παιχνίδια έχουν αρχίσει και επιλέγουν το δρόμο του multiplayer, με αποκορύφωμα το νέο Call of Duty στο οποίο οι δημιουργοί δήλωσαν ότι δεν θα υπάρχει ίχνος single player.
Δυστυχώς αυτό που θα πω θα το καταλάβουν μόνο αυτοί που η ηλικία τους είναι 25++(και ίσως να είμαι και αρκετά αισιόδοξος με αυτό το όριο στην ηλικία).
Σίγουρα δεν θα εκλείψουν τελείως τα single player, αλλά είμαι σίγουρος ότι αυτά που θα μείνουν για εμάς τους λίγους πιστούς, που θέλουν να πατήσουν και ένα pause ρε αδερφέ, για να πάνε τουαλέτα ή να δουν που σκατά έβαλε πάλι το χέρι του το μωρό τους και κλαίει, θα είναι είτε παιχνίδια περασμένων δεκαετιών, είτε πλέμπες ολικής αλέσεως.
Όσοι μπορείτε, θυμηθείτε λίγο μαζί μου τις ωραίες εποχές που μαζευόμασταν σε ένα σπίτι και φτιάχναμε μικρά προταθληματάκια στα παλιά Fifa και Pro. Καλά οκ, μόνο στο Pro. Που έπαιζες με τον φίλο σου τον Αντώνη και τον Δημήτρη και όχι με τον Kurwa69 και τον sexmaniacRU. Που εξερευνούσες κόσμους σε διάφορα παιχνίδια χωρίς να έχεις το κάθε κλαπάρχιδο να σε σκοτώνει ή να σου παίρνει τα loot απλά και μόνο επειδή ήταν μεγαλύτερο επίπεδο από εσένα και μπορούσε να το κάνει. Που έκανες παύση το παιχνίδι το βράδυ για να το συνεχίσεις το επόμενο πρωί που θα σηκωθείς.
Αααααχ, ωραίες εποχές (Σαν τον πατέρα μου ακούστηκα τώρα).
Ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή στο, όχι και τόσο, μακρινό παρελθόν.
Μπορεί πλέον να θεωρούμε αυτονόητο το κάθε σπίτι να έχει internet με αρκετά ικανοποιητικές ταχύτητες, πριν μερικά χρόνια όμως, το να έχεις καλή σύνδεση δεν ήταν αναγκαίο, ήταν προτέρημα. Έτσι λοιπόν για να παίξεις WoW έπρεπε να κατασκηνώσεις στο net café της γειτονιάς σου. Δεν υπήρχε η δυνατότητα του να κάτσεις να καείς 15 ώρες μπροστά από το PC σου για να φαρμάρεις (άσχετο αν μερικοί πιστοί το έκαναν).
Από την άλλη, αν ήθελες να αράξεις σπίτι και να καείς, αναγκαστικά έπρεπε να είναι κάτι με single player. Άρα έπρεπε να είναι κάτι αρκετά καλό, γιατί κακά τα ψέματα, όλοι όσοι παίζουμε ηλεκτρονικά παιχνίδια είμαστε αρκετά απαιτητικοί. Όπως καταλαβαίνετε αυτό άλλαξε ριζικά την δεκαετία που διανύουμε. Έτσι λοιπόν όλο και περισσότερα παιχνίδια άρχισαν να εκμεταλλεύονται την πρόσβαση που είχε ο καθένας μας πλέον στο internet, αρχικά με το να βγάζουν μερικά κομμάτια μόνο για multiplayer. Σταδιακά αυτό εξελίχτηκε και μετατράπηκε σε παιχνίδια που έδιναν περισσότερη βάση στο online κομμάτι τους παρά στο single player. Αγνοώντας την ανάγκη μερικών για καλύτερη ιστορία μέσα στο παιχνίδι και ικανοποιώντας την δίψα άλλων για βελτίωση των διαφόρων online bugs.
Ας αναφέρουμε βέβαια και κάτι τελείως οφθαλμοφανές.
Οι εταιρίες δεν είναι χαζές. Μυρίστηκαν χρήμα σε όλη αυτή την υπόθεση. Τα έσοδα που τους πρόσφεραν όσα παιχνίδια ήταν διαδικτυακά ήταν υπερπολλαπλάσια από αυτά που δεν ήταν. Και δεν περιορίζονταν στην αγορά του παιχνιδιού μόνο. Σιγά σιγά οι παίχτες έπρεπε να αρχίσουν να δίνουν χρήματα για διάφορες άλλες παροχές, μερικές σημαντικές για το παιχνίδι, όπως συνδρομές για να μπορούν να παίξουν (WoW) και άλλες τελείως ανούσιες, όπως εναλλακτικές εμφανίσεις για τους χαρακτήρες τους (σχεδόν όλα τα online παιχνίδια).
Χωρίς να είμαι ψυχολόγος και χωρίς να έχω την παραμικρή ιδέα επί του θέματος, πιστεύω ότι αυτό που κάνει εν τέλει τα multiplayer παιχνίδια να ακμάζουν είναι η ανταγωνιστικότητα που έχουμε όλοι μέσα μας, άλλοι πολύ, άλλοι λίγο λιγότερο. Και σε συνδυασμό ότι πλέον το gaming είναι κάτι που μπαίνει όλο και περισσότερο μέσα στην καθημερινότητά μας, τα multiplayer παιχνίδια, όσο και αν δεν μου αρέσει, θα συνεχίζουν να ανθίζουν. Παιχνίδια όπως τα God of War και Resident Evil (θέλω να πιστεύω πως όχι) θα σταματήσουν να βγαίνουν ή στην καλύτερη των περιπτώσεων, θα το γυρίσουν και αυτά σε battle royale mode.
Και για να μην πέσετε να με φάτε, όσο εξακολουθούν και βγαίνουν αρκετά ποιοτικοί single player τίτλοι, το τι θα γίνει με τα multiplayer δεν με απασχολεί. Το ερώτημα όμως είναι πότε θα αρχίσει το κόψιμο των πόρων από τα single με σκοπό την επένδυση τους στα multi.
Εκεί θα έχουμε θέμα.