Για άλλη μια φορά, όπως και κάθε χρόνο, η βιομηχανία του gaming υποδέχτηκε τα “The Game Awards” με την παράσταση να κλέβει φέτος η τεράστια επιτυχία της Bluehole, το PLAYERUNKNOWN‘S Battlegrounds! Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που ένα early access παιχνίδι είναι υποψήφιο για βραβεία.
Πάμε όμως να δούμε τις κατηγορίες των βραβείων και τους νικητές.
Game of the Year: The Legend of Zelda: Breath of the Wild από Nintendo
Best Game Direction: The Legend of Zelda: Breath of the Wild από Nintendo
Best Narrative: What Remains of Edith Finch από Giant Sparrow/Annapurna Interactive
Best Art Direction: Cuphead από Studio MDHR
Best Score/Music: NieR: Automata από Platinum Games/Square Enix
Best Audio Design: HellBlade: Senua’s Sacrifice από Ninja Theory
Best Performance: Melina Juergens, Hellblade ως Senua
Games for Impact: HellBlade: Senua’s Sacrifice από Ninja Theory
Best Ongoing Game: Overwatch από Blizzard
Best Mobile Game: Monument Valley 2 από ustwo games
Best Handheld Game: Metroid: Samus Returns από MercurySteam/Nintendo
Best VR/AR Game: Resident Evil 7: Biohazard από Capcom
Best Action Game: Wolfenstein II από MachineGames/Bethesda
Best Action/Adventure Game: The Legend of Zelda: Breath of the Wild από Nintendo
Best Role Playing Game: Persona 5 από Atlus
Best Fighting Game: Injustice 2 από NetherRealm Studios/Warner Bros. Interactive Ent.
Best Family Game: Super Mario Odyssey από Nintendo
Best Strategy Game: Mario + Rabbids Kingdom Battle από Ubisoft Paris + Milan/Ubisoft
Best Sports/Racing Game: Forza Motorsport 7 από Turn 10 Studio/Microsoft Studios
Best Multiplayer: PLAYERUNKNOWN’S Battlegrounds από PUBG Corp.
Most Anticipated Game: The Last of Us Part II από Naughty Dog/Sony Interactive Ent.
Best Independent Game: Cuphead από Studio MDHR
Trending Gamer: Guy Beahm ως Dr. Disrespect
Best Esports Game: Overwatch από Blizzard
Best Esports Player: Lee sang-hyeok “Faker” από SK Telecom 1, League of Legends
Best Esports Team: Cloud9
Best Debut Indie Game: Cuphead από Studio MDHR
Και τώρα να δούμε μερικά πράγματα πιο αναλυτικά όμως.
- Μεγάλος νικητής φυσικά η Nintendo με 5 βραβεία, με το Breath of the Wild να σαρώνει στα λεγόμενα «μεγάλα» βραβεία.
- Δεν προκάλεσε καμία αίσθηση που το HellBlade, που κάνει ντεμπούτο ως σειρά(?), σάρωσε τα βραβεία για τον ηχητικό σχεδιασμό, για το μήνυμα που περνάει σαν παιχνίδι και για το voice acting του.
- Η Blizzard πέρασε στην αντεπίθεση με το Overwatch. Έχοντας 2 βραβεία σε ισάριθμες υποψηφιότητες, ξεπέρασε το League of Legends, που φέτος δεν κέρδισε κάτι. Καλό σημάδι αυτό για ένα παιχνίδι που έχει τα προβληματάκια του κατά καιρούς και η Αμερικάνικη εταιρεία προσπαθεί να το κρατήσει όσο το δυνατόν πιο ψηλά.
- Δίκαιη και αναμενόμενη η νίκη της Capcom με το τελευταίο Resident Evil στα VR παιχνίδια μιας και μιλάμε ίσως για την καλύτερη υλοποίηση VR παιχνιδιού που έχουμε δει μέχρι τώρα.
- Σε μια κατηγορία που διχάζει, αυτή των Sports και Racing παιχνιδιών νικητής ήταν το τελευταίο Forza Motorsport, και δίκαια μιας και το παιχνίδι της Microsoft είναι άρτιο. Όμως θα μπορούσε αυτή η κατηγορία να σπάσει στα δυο γιατί υπάρχει μια κάποια διαφορά μεταξύ των αθλητικών παιχνιδιών με αυτά που ασχολούνται με τα αυτοκίνητα.
- Βραβείο φυσικά κατάφερε και απέσπασε και το PUBG, ως καλύτερο Multiplayer παιχνίδι. Όπως αναφέραμε και πιο πριν είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που early access παιχνίδι όχι μόνο προτείνεται για βραβεία αλλά τελικά κερδίζει κιόλας. Δικαίως βέβαια έχασε τον τίτλο του παιχνιδιού της χρονιάς μιας και υπήρχαν καλύτερα παιχνίδια και σίγουρα πιο ολοκληρωμένα εκεί.
- Πιο αναμενόμενο παιχνίδι το δεύτερο μέρος του The Last of Us, μια κατηγορία που θεωρούμε ότι υπάρχει ξεκάθαρα για marketing λόγους. Πάντως υποψήφια ήταν πολύ αναμενόμενα παιχνίδια που τα περιμένουμε πως και πως.
- Το Cuphead, παιχνίδι έκπληξη και πρώτος τίτλος της Studio MDHR, απέσπασε όλα τα βραβεία για τους indie τίτλους και φυσικά για το αρτιστικό του κομμάτι. Είναι ένα boost για το στούντιο να συνεχίσει να παράγει καλό και ποιοτικό υλικό.
- Αναμενόμενοι οι νικητές στα «προσωπικά» βραβεία με τον Faker να παίρνει αυτό του καλύτερου esports παίχτη, την Cloud9 της καλύτερης esports ομάδας και τον Dr. Disrespect ως του πιο διάσημου gamer ειδικά σε μια εποχή που τα πράγματα δεν είναι και τα καλύτερα γι αυτόν και διέκοψε τα streams του λόγω προσωπικών θεμάτων.
Εν κατακλείδι τα Game Awards είναι μια ωραία γιορτή. Τίποτα δεν σημαίνει αν ένα παιχνίδι πάρει βραβείο και κάποιο άλλο όχι. Τα αληθινά βραβεία κερδίζονται από εμάς τους gamers εκεί έξω, ανάλογα με το πόσο παίζουμε και απολαμβάνουμε τα παιχνίδια. Όλα τ’ άλλα είναι μόνο marketing και χορηγοί.
Καλή gaming χρονιά να έχουμε, με περισσότερα καλά παιχνίδια και λιγότερα μεγάλα λόγια.