Ένα χρόνο μετά την αποκάλυψη του Perfect Dark reboot στο Xbox Games Showcase 2024, το πολυσυζητημένο project ακυρώνεται επίσημα, καθώς η The Initiative, το στούντιο πίσω από την ανάπτυξή του, έκλεισε στις 2 Ιουλίου 2025 λόγω των μαζικών απολύσεων στη Microsoft. Παράλληλα, ένας από τους level designers του παιχνιδιού απαντά στις κατηγορίες που χαρακτήριζαν το gameplay trailer του 2024 ως «ψεύτικο».
Το μεγάλο στοίχημα της Microsoft που δεν ευδοκίμησε
Το Perfect Dark είχε αρχικά ανακοινωθεί στα The Game Awards 2020 ως το πρώτο project της νεοσύστατης The Initiative, ενός στούντιο με φιλοδοξίες να δημιουργήσει “AAA εμπειρίες νέας γενιάς”. Το παιχνίδι αποτελούσε reboot του θρυλικού FPS κατασκοπευτικού τίτλου του Nintendo 64, με στόχο να αναβιώσει τη σειρά με σύγχρονα stealth και action στοιχεία.
Στην έκθεση Xbox Games Showcase 2024, παρουσιάστηκε ένα εντυπωσιακό trailer διάρκειας 3 λεπτών, το οποίο περιείχε in-engine gameplay με μηχανισμούς όπως parkour, hacking και stealth μάχες. Ωστόσο, λίγο αργότερα, δημοσίευμα του Kotaku ανέφερε μέσω πηγών πως το trailer ήταν “basically fake”.
Τι ήταν πραγματικό και τι όχι στο trailer
Ο Adam McDonald, πρώην level designer στο Perfect Dark, απάντησε δημόσια μέσω του Bluesky στις φήμες περί ψεύτικου gameplay. Σύμφωνα με τον ίδιο:
- Το trailer ήταν in-engine και βασισμένο σε πραγματικό demo, αλλά σχεδιασμένο ώστε να παιχτεί με πολύ συγκεκριμένο τρόπο.
- Ο μηχανισμός parkour ήταν πλήρως λειτουργικός, το hacking σχεδόν ολοκληρωμένο, ενώ το gunplay και το stealth ήταν λειτουργικά με περιορισμούς.
- Παραδέχθηκε ότι υπήρχαν κάποια “ψεύτικα” στοιχεία, αλλά υποστήριξε πως δεν υπήρξε πρόθεση παραπλάνησης.
Ουσιαστικά, το trailer αποτελούσε ένα τυπικό “vertical slice”, δηλαδή μια στοχευμένη επίδειξη συγκεκριμένων λειτουργιών του παιχνιδιού, σχεδιασμένη για να δείξει τις δυνατότητες του έργου σε ιδανικές συνθήκες.
Το τέλος της The Initiative και της επιστροφής της Joanna Dark
Η ακύρωση του Perfect Dark σηματοδοτεί και το τέλος της The Initiative, ενός στούντιο που ιδρύθηκε το 2018 με μεγάλες προσδοκίες. Παρά την πρώιμη υποστήριξη της Microsoft και τη συνεργασία με την Crystal Dynamics, το project δεν κατάφερε να φτάσει ποτέ στην πλήρη ανάπτυξη, με πολλά εμπόδια να εμφανίζονται στην πορεία, ανάμεσά τους και αλλαγές σε βασικά στελέχη της ομάδας.


Τι μένει πίσω;
Πλέον, το μοναδικό υλικό που έχουν στα χέρια τους οι fans είναι το τρίλεπτο trailer του 2024, το οποίο, παρόλο που δεν αντιπροσωπεύει πλήρως την πρόοδο ανάπτυξης, δίνει μια ματιά στο όραμα της ομάδας για το νέο Perfect Dark. Με την ακύρωση αυτή, το franchise μπαίνει και πάλι στον “πάγο”, αφήνοντας πίσω του αναμνήσεις, ερωτήματα και απογοήτευση για ό,τι θα μπορούσε να είναι.
Διαβάστε ακόμα:
Ξεκινάει ο “χορός” των νέων DLC του Dragon Ball Z: Kakarot
Σε περίπου ένα μήνα ξεκινάει η Early Access περίοδος του Dungeon Stalkers