Μπορεί να έχει περάσει σχεδόν τρεις δεκαετίες από την κυκλοφορία των Fallout 1 και Fallout 2, όμως ένα νέο στοιχείο ήρθε στην επιφάνεια που αλλάζει ό,τι γνωρίζαμε για την ιστορία τους. Μέχρι πρότινος, θεωρούταν πως ο πηγαίος κώδικας των δύο εμβληματικών CRPGs είχε χαθεί για πάντα. Ωστόσο, μια νέα συνέντευξη που δόθηκε στην ιστοσελίδα VideoGamer αποκαλύπτει ότι όχι μόνο δεν χάθηκε, αλλά διασώθηκε… από μέσα.
Συγκεκριμένα, η Rebecca Heineman, συνιδρύτρια της Interplay και έμπειρη game designer, αποκάλυψε ότι έχει στην κατοχή της αντίγραφα όλων των έργων της εποχής εκείνης – συμπεριλαμβανομένων και των Fallout 1 και 2. Όπως δήλωσε, ήταν προσωπική της αποστολή να κρατήσει αρχείο όλων των projects της, αποθηκεύοντας τα δεδομένα σε CD-Roms πριν αποχωρήσει από την Interplay το 1995. Ανάμεσά τους βρίσκεται και ο πηγαίος κώδικας των δύο Fallout τίτλων, τον οποίο είχε στη διάθεσή της ως υπεύθυνη για το Mac port μέσω της εταιρείας της, MacPlay.
Έχω τον πηγαίο κώδικα όλων των έργων μου… Έκανα αποστολή μου να κρατήσω snapshot όλων και να τα αρχειοθετήσω σε CD-Roms. Όταν έφυγα από την Interplay το ’95, πήρα μαζί μου αντίγραφα κάθε παιχνιδιού που είχαμε φτιάξει. Καμία εξαίρεση…
Η αποκάλυψη αυτή ήρθε μετά από ένα βίντεο που είχε ανεβάσει στο YouTube ο δημιουργός του Fallout, Tim Cain, όπου ανέφερε ότι όταν αποχώρησε από την Interplay του ζητήθηκε να καταστρέψει όλα τα αρχεία που είχε στην κατοχή του – πολιτική που ίσχυε γενικά στην εταιρεία τότε. Όμως φαίνεται ότι η Heineman, λόγω της θέσης της ως συνιδρύτρια, κατάφερε να κρατήσει τα πάντα.
Παρόλο που η ίδια έχει στην κατοχή της τον πηγαίο κώδικα, ξεκαθάρισε ότι δεν μπορεί να τον δημοσιεύσει χωρίς τη συγκατάθεση της Bethesda:





Για το Fallout θα χρειαστεί άδεια από την Bethesda. Δεν το έχω ζητήσει ακόμη, αλλά είναι στη λίστα μου. Χρειάζομαι ρητή άδεια για να το κυκλοφορήσω, ακόμη κι αν ο κώδικας είναι πλέον πρακτικά παρωχημένος.
Αν και δεν γνωρίζουμε αν θα λάβει τελικά την άδεια, μια τέτοια κίνηση θα είχε τεράστια σημασία για την ιστορική διατήρηση της gaming κληρονομιάς. Επίσης, θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για τη δημιουργία mods ή ακόμη και fan remasters για τα κλασικά Fallout.
Η αποκάλυψη αυτή έρχεται σε μια περίοδο που η κοινότητα του Fallout είναι πιο ενεργή από ποτέ, χάρη στην επιτυχία της τηλεοπτικής σειράς αλλά και την αναβίωση των κλασικών παιχνιδιών. Παράλληλα, η Bethesda εργάζεται πάνω στο The Elder Scrolls VI, κάτι που σημαίνει πως το Fallout 5 μάλλον αργεί. Από την άλλη, οι φήμες για remaster του Fallout 3 συνεχίζουν να φουντώνουν – ειδικά μετά το Oblivion Remastered που φέρεται να είναι σε εξέλιξη.
Μένει να δούμε αν η Bethesda θα δώσει το «πράσινο φως» για την κυκλοφορία του πηγαίου κώδικα, αλλά ένα είναι σίγουρο: το παρελθόν του Fallout δεν έχει ειπωθεί ακόμα ολόκληρο.
Διαβάστε ακόμη:
Αν είστε φαν των indie platform παιχνιδιών τότε το Rogue Climber ίσως να αξίζει την προσοχή σας
Το Yu-Gi-Oh! Master Duel αποκάλυψε τα 10 decks που κυριάρχησαν την προηγούμενη σεζόν
Σχόλια 1