Σήμερα έχω την τιμή να σας πω κάποια πραγματάκια για το Endzone 2, το οποίο είναι μια decent προσθήκη στο είδος των μετα-αποκαλυπτικών παιχνιδιών επιβίωσης, βασισμένη στα θεμέλια που έθεσε ο προκάτοχός του, το Endzone – A World Apart. Κυκλοφόρησε (δυστυχώς ακόμα) σε early access στο Steam στις 26 Αυγούστου από την Gentlymad Studios και εκδόθηκε από την Assemble Entertainment και υπόσχεται σε γενικές γραμμές να εξελίξει τους μηχανισμούς κατασκευής πόλεων και επιβίωσης που εκτίμησαν οι θαυμαστές του πρώτου παιχνιδιού, ενώ φυσικά εισάγει νέα στοιχεία με στόχο την ενίσχυση του βάθους και της δυνατότητας επανάληψης της εμπειρίας.
Για αρχή θέλω να σας πω ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι άκρως εθιστικό, δεν ξέρω αν μπορείτε να καταλάβετε αυτό που λέω γιατί μπορεί να μην είστε fan του συγκεκριμένου είδους, αλλά όσοι είναι με καταλαβαίνουν απόλυτα. Επιπροσθέτως, το παιχνίδι μου προσκομίζει έναν συνδυασμό από το Frostpunk και το Cities Skylines, δύο παιχνίδια τα οποία κυριολεκτικά έχουν γράψει ιστορία.
Περνάμε τώρα στο παιχνίδι κάθε αυτό, όπου στο μενού υπάρχει ένα Roadmap, το οποίο μας λέει τι θα ακολουθήσει στο κοντινό μέλλον του Endzone 2 και διακρίνουμε πως είναι λαμπρό, καθώς βλέπουμε πως τον Σεπτέμβριο θα κυκλοφορήσει το πρώτο μεγάλο patch με αρκετές επιδιορθώσεις σε σφάλματα, βελτιώσεις στην σταθερότητα του παιχνιδιού, εξελίξεις στην προσομοίωση των οικιστών και βελτιώσεις στο quality of life. Λίγο αργότερα, τον Οκτώβριο βλέπουμε πως θα προστεθούν 2 βασικοί μηχανισμοί, ο ηλεκτρισμός, όπου παράγεις ηλεκτρισμό και κάνεις την ζωή σου πιο εύκολη με την γρήγορη παραγωγή διάφορων resources, όπως επίσης ξεκλειδώνοντας καινούρια κτήρια και εγκαταστάσεις με κύρια βάση τον ηλεκτρισμό. Μετά, περνάμε στην ανακύκλωση, όπου μπορείτε να μετατρέψετε ολόκληρα ερείπια σε κτίρια! Κάτι το οποίο είναι καινούργιο σαν μηχανισμός. Τέλος, θα προστεθούν στον τίτλο νέα side missions και point of interests για να εμπλουτίσουν τον τίτλο παραπάνω, καθώς το παιχνίδι δεν διαθέτει ακόμα scenarios.
Φυσικά και το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να ανοίξω το tutorial, για να μπορέσω να καταλάβω τους καινούριους μηχανισμούς (πράγμα το οποίο πρέπει ο εκάστοτε παίκτης να κάνει σε τέτοιου είδους παιχνίδι).
Το πρώτο καινούριο mechanic που μπορεί να καταλάβει, όποιος έχει παίξει τον πρώτο τίτλο είναι ο αποικισμός, όπου μπορείς να ξεκινήσεις την εκάστοτε συνεδρία σου σε όποιο έδαφος θέλεις. Το παιχνίδι φυσικά σου προτείνει να αποικίσεις σε συγκεκριμένο έδαφος, καθώς είναι tutorial. Στις αποικίες όπως βλέπουμε μπορείς να ορίσεις δρομολόγια μεταξύ τους, καθώς μπορείς επίσης να επεκταθείς φτιάχνοντας νέα οχήματα και επιπλέον να κάνεις trade κάποια resources σε άλλες αποικίες σου και αντιστρόφως για να διευκολύνεις τον τρόπο ζωής σου, διότι κάποιες περιοχές δεν διαθέτουν για παράδειγμα αρκετά δέντρα για να βιοποριστείς κατάλληλα.
Ακόμη, ένα πολύ ωραίο στοιχείο είναι πως ο χάρτης είναι ‘κλειστός’ και τον ανοίγεις καθώς περιηγείσαι με το όχημα σου, ενώ ανοίγουν διάφορα point of interests, όπως π.χ. μια κατεστραμμένη γέφυρα που σου προτείνουν οι οικιστές να την φτιάξεις. Αυτό επίσης συνδέεται και με τα expeditions τα οποία έχουν διαφοροποιηθεί σε αντίθεση με το πρώτο παιχνίδι, καθώς μπορείς να συλλέγεις διάφορα resources με άμεσο interaction όταν είσαι εκτός οχήματος, απλά πατώντας πάνω σε κάποια σημεία, όπως για παράδειγμα ένα εγκαταλελειμμένο αυτοκίνητο ή ένα παρατημένο κάδο ανακύκλωσης, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνεται ο ρεαλισμός στο παιχνίδι.
Περνάμε τώρα στο building, το οποίο είναι το Α και το Ω σε ένα simulation παιχνίδι σαν αυτό. Με το κουμπί Shift το εκάστοτε κτίσμα κάνει ευθυγράμμιση και εφαρμόζει από μόνο του στην περιοχή που μπορείς να το κτίσεις, κάτι το οποίο θεωρώ πως είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα προσθήκη. Επιπλέον, βλέπουμε αρκετές αλλαγές στο UI του παιχνιδιού, όπου η ταχύτητα του παιχνιδιού έχει μεταφερθεί στο πάνω αριστερό της οθόνης, όπως επίσης πλέον δεν μπορούμε να διακρίνουμε τι μας επιφυλάσσουν οι μέρες που έρχονται. Επιπροσθέτως, πλέον μπορείς να αυξομειώσεις τους διαθέσιμους εργάτες και ανά 5αδες αντί για κάθε έναν την φορά, πράγμα πολύ χρήσιμο.
Το Endzone 2 διατηρεί τους βασικούς μηχανισμούς παιχνιδιού του προκάτοχού του, επικεντρωμένο στην πρόκληση της οικοδόμησης και διαχείρισης ενός οικισμού σε έναν σκληρό, μετα-αποκαλυπτικό κόσμο. Οι παίκτες πρέπει να εξισορροπήσουν την ανάγκη για πόρους, όπως τροφή, νερό και οικοδομικά υλικά, με τις συνεχείς απειλές που θέτει το περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένης της ραδιενέργειας, των ακραίων καιρικών συνθηκών και άλλων κινδύνων. Μια από τις πιο σημαντικές βελτιώσεις στο Endzone 2 είναι το αυξημένο βάθος της διαχείρισης πόρων.
Το παιχνίδι εισάγει πιο περίπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού, απαιτώντας από τους παίκτες να σκέφτονται πολλά βήματα μπροστά όταν σχεδιάζουν την υποδομή του οικισμού τους. Για παράδειγμα, η παραγωγή τροφίμων και η εξόρυξη ορυκτών πλούτων έχουν τώρα περισσότερα επίπεδα, απαιτώντας προσεκτική σκέψη για το πώς κάθε σύστημα συνδέεται με τα άλλα. Αυτή η πολυπλοκότητα προσθέτει ένα επιβραβευτικό στρώμα στρατηγικής, ειδικά για τους παίκτες που απολαμβάνουν τον προσεκτικό σχεδιασμό των πόλεων τους. Επιπλέον, το παιχνίδι εισάγει νέες προκλήσεις με τη μορφή πιο δυναμικών περιβαλλοντικών γεγονότων.
Σε αντίθεση με τα πιο προβλέψιμα μοτίβα στο Endzone 1, το Endzone 2 περιλαμβάνει τυχαία γεγονότα και μπορούν να αλλάξουν δραστικά τις συνθήκες του οικισμού σας. Αυτά τα γεγονότα κρατούν τους παίκτες σε εγρήγορση, καθώς μια ξαφνική καταιγίδα σκόνης ή ένα κύμα ραδιενέργειας μπορεί να εκτροχιάσει ακόμη και τους πιο προετοιμασμένους οικισμούς. Η απρόβλεπτη αυτή φύση προσθέτει ένταση και απαιτεί από τους παίκτες να είναι ευέλικτοι, κάνοντας κάθε playthrough μοναδικό.
Σε άλλα νέα όμως, θέλω να τονίσω πως σε γενικές γραμμές το παιχνίδι είναι σχετικά ‘άδειο’ σε σχέση με τον πρώτο τίτλο της σειράς, πράγμα το οποίο με παροτρύνει να σας πω να ρίξετε μία ματιά στον πρώτο τίτλο και να το ξανασκεφτείτε πριν κάνετε κάποια βιαστική κίνηση μέχρι να εισάγουν περιεχόμενο το οποίο μπορεί να κάνει match τον προκάτοχο του.
Επιπροσθέτως, αξίζει να σημειωθεί ότι η έκδοση του παιχνιδιού σε early access μπορεί να είναι αρκετά απαιτητική για νέους παίκτες. Η απότομη καμπύλη μάθησης, σε συνδυασμό με το αμείλικτο περιβάλλον, μπορεί να αποθαρρύνει εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με το είδος. Το tutorial, αν και χρήσιμο, αφήνει ορισμένες λεπτομέρειες ασαφείς (αναγκάστηκα και έκανα restart ολόκληρο tutorial γιατί δεν μπορούσα να κτίσω δρόμους και να συνεχίσω), κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε απογοήτευση στα πρώτα στάδια του παιχνιδιού. Αυτή η αύξηση της δυσκολίας ίσως χρειαστεί να εξισορροπηθεί σε μελλοντικές ενημερώσεις για να γίνει το παιχνίδι πιο προσβάσιμο σε ένα ευρύτερο κοινό (ή μπορείς πολύ απλά να κάτσεις να το μάθεις και να γίνεις καλύτερος).
Οπτικά, το Endzone 2 αποτελεί ένα βήμα προς τα πάνω σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το παιχνίδι διαθέτει πιο λεπτομερή περιβάλλοντα, με μεγαλύτερη ποικιλία βιοτόπων και μια πιο ρεαλιστική απεικόνιση ενός κατεστραμμένου κόσμου. Το επίπεδο λεπτομέρειας στα κτίρια και τα τοπία είναι εντυπωσιακό, με ερειπωμένες δομές, υπερβολικά δάση και τρεχούμενα ποτάμια που συμβάλλουν όλα σε μια ζοφερή, αλλά συναρπαστική ατμόσφαιρα. Τα εφέ φωτισμού και καιρού του παιχνιδιού αξίζουν επίσης να αναφερθούν. Ο δυναμικός καιρός παίζει σημαντικό ρόλο τόσο στο gameplay όσο και στην οπτική παρουσίαση. Καταιγίδες, σκόνη και κύματα ραδιενέργειας δεν είναι μόνο μηχανισμοί του παιχνιδιού αλλά αποδίδονται με τρόπο που ενισχύει την αίσθηση της εμβύθισης. Το να βλέπεις μια καταιγίδα να πλησιάζει, ρίχνοντας σκιές πάνω από τον οικισμό σου, είναι τόσο οπτικά εντυπωσιακό όσο και μια υπενθύμιση των συνεχών απειλών που αντιμετωπίζει η κοινότητά σου.
Ο ηχητικός σχεδιασμός στο Endzone 2 είναι γενικά ισχυρός, συμβάλλοντας αποτελεσματικά στη συνολική εμπειρία, καθώς επίσης και η μουσική, που κυμαίνεται από υποβλητικά χαμηλά κομμάτια μέχρι πιο έντονες, δυναμικές συνθέσεις, συμπληρώνοντας καλά τη δράση στην οθόνη. Ωστόσο, και στον ηχητικό σχεδιασμό δεν θα μπορούσαν φυσικά να λείπουν τα μειονεκτήματά. Στην έκδοση του παιχνιδιού που βρίσκεται σε early access, ορισμένα ηχητικά εφέ μπορούν να γίνουν επαναλαμβανόμενα, ιδιαίτερα η μουσική υπόκρουση στο παρασκήνιο. Με την πάροδο του χρόνου, αυτά μπορεί να αρχίσουν να κουράζουν, ειδικά κατά τη διάρκεια μεγάλων παιχνιδιών.
Επιπλέον, υπάρχουν περιστασιακά προβλήματα με την εξισορρόπηση του ήχου, όπου ορισμένα εφέ μπορεί να υπερισχύουν άλλων ή της μουσικής, οδηγώντας σε μια λιγότερο εκλεπτυσμένη ηχητική εμπειρία. Αυτά είναι σχετικά μικρά προβλήματα, όμως, και πιθανότατα θα αντιμετωπιστούν καθώς το παιχνίδι λαμβάνει περισσότερες ενημερώσεις.
Ως ένα παιχνίδι σε early access, το Endzone 2 δείχνει κάποια θετικά σημάδια. Το παιχνίδι ήδη προσφέρει μια προκλητική εμπειρία, ειδικά για τους θαυμαστές του είδους που αναζητούν ένα σύνθετο και ατμοσφαιρικό παιχνίδι επιβίωσης και κατασκευής πόλεων. Το βάθος των συστημάτων διαχείρισης πόρων του είναι χαρακτηριστικό που το ξεχωρίζουν από άλλα παιχνίδια στο είδος.
Ωστόσο, όπως συμβαίνει με πολλά παιχνίδια σε early access, το Endzone 2 είναι ακόμα σε ανάπτυξη, πράγμα που με λυπεί ιδιαίτερα, διότι αγοράζεις ένα απίστευτα ημιτελές προϊόν και δεν σου εγγυάται κανένας πραγματικά αν θα είναι ποτέ ολοκληρωμένο και ανάλογα με τις πωλήσεις θα υπάρξει και η ανάλογη προσθήκη του content. Επισημαίνω επίσης ότι, η απότομη καμπύλη δυσκολίας, τα περιστασιακά σφάλματα και ορισμένες απροσεξίες στο παιχνίδι μπορεί να αποθαρρύνουν ορισμένους παίκτες. Παρόλα αυτά, οι devs έχουν δείξει δέσμευση στη βελτίωση του παιχνιδιού μέσω τακτικών και μελλοντικών ενημερώσεων, αλλά είναι σημαντικό για τους δυνητικούς αγοραστές να κατανοήσουν ότι η τρέχουσα εμπειρία δεν είναι ακόμη πλήρως ολοκληρωμένη και προσωπικά θα πρότεινα να περιμένετε μέχρι το full release του παιχνιδιού, άσχετα με το αν είναι εθιστικό ή όχι, όπως προανέφερα παραπάνω.
Εν κατακλείδι, το Endzone 2 διαμορφώνεται ως ένας decent διάδοχος του προκάτοχού του μέχρι στιγμής, προσφέροντας βαθύτερους μηχανισμούς παιχνιδιού και βελτιωμένα γραφικά. Το καθεστώς early access σημαίνει ότι θα υπάρξουν ελαττώματα, αλλά για τους παίκτες που απολαμβάνουν τα παιχνίδια επιβίωσης και κατασκευής πόλεων και είναι διατεθειμένοι να ανεχθούν κάποιες μείζονες ατέλειες, αποτελεί μια συναρπαστική εμπειρία για κάποιον που δεν έχει ασχοληθεί με τον πρώτο τίτλο. Με συνεχή ανάπτυξη και ανατροφοδότηση από τους παίκτες, το Endzone 2 έχει τη δυνατότητα να γίνει ένας αντάξιος τίτλος του προκατόχου του στο είδος του.
Βαθμολογία 7/10
Διαβάστε ακόμη:
Mike Ybarra – “Οι κονσόλες δεν πρόκειται να πεθάνουν ποτέ”
Το Civilization 7 θα κυκλοφορήσει περιέχοντας ένα αρκετά αμφιλεγόμενο λογισμικό
Σχόλια 1