Μια αναπάντεχη αποκάλυψη από τον πρώην πρόεδρο της Sony Interactive Entertainment, Shuhei Yoshida, ήρθε πρόσφατα να ταράξει τις αναμνήσεις όσων μεγάλωσαν με το πρώτο PlayStation. Όπως δήλωσε σε συνέντευξή του στο VGC, η Sony βρισκόταν πολύ κοντά στο να επαναφέρει το Jumping Flash σε έκδοση για το PS VR. Μάλιστα, το project είχε ξεκινήσει την πορεία του, φτάνοντας στα πρώιμα στάδια ανάπτυξης, πριν τελικά εγκαταλειφθεί χωρίς να δοθούν περισσότερες εξηγήσεις για το «γιατί».

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το Jumping Flash ήταν ένας από τους πιο παράξενους – αλλά τεχνολογικά σημαντικούς – τίτλους του PS1. Κυκλοφόρησε το 1995 και θεωρείται ένα από τα πρώτα πραγματικά 3D platformers, δίνοντας στους παίκτες απόλυτη ελευθερία κινήσεων σε τρισδιάστατο περιβάλλον, πριν καν το Super Mario 64. Ο παίκτης έπαιζε ως ένα μηχανικό ρομποτικό κουνέλι, το Robbit, και εξερευνούσε θεματικούς κόσμους με ένα μείγμα από platforming και shooting στοιχεία. Αν και δεν έφτασε ποτέ τη φήμη άλλων σειρών της εποχής, το Jumping Flash έμεινε στην ιστορία ως ένα πείραμα που τόλμησε να οραματιστεί το μέλλον της 3D πλατφόρμας, σε μια εποχή που οι περισσότεροι ακόμα πάλευαν με τα d-pad.
Το ενδιαφέρον είναι πως η Sony είχε ξεκάθαρη πρόθεση να αξιοποιήσει την ιδιαιτερότητα αυτού του τίτλου σε έναν πιο σύγχρονο και φυσικό χώρο: την εικονική πραγματικότητα. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που η εταιρεία πειραματίζεται με τέτοιου είδους επαναφορές. Ο ίδιος ο Yoshida αναφέρθηκε και σε άλλα παλιά franchises που έχουν προσαρμοστεί για το PlayStation VR, με χαρακτηριστικά παραδείγματα το MediEvil και το Rez Infinite. Αλλά ενώ άλλα projects όπως το Lumines Arise, που έρχεται το φθινόπωρο του 2025 με υποστήριξη PS VR2, πήραν το πράσινο φως, το Jumping Flash έμεινε στο ράφι, με τους fans να το αναζητούν μόνο μέσα από τα retro collections.

Η είδηση αυτή έρχεται σε μια εποχή όπου η Sony δείχνει να «ψαρεύει» ξανά στις ρίζες της. Ταυτόχρονα με την εξέλιξη της βιομηχανίας και την άφιξη εντυπωσιακών νέων τίτλων, δεν είναι λίγοι οι παίκτες που εκτιμούν όταν οι εταιρείες δείχνουν σεβασμό στο παρελθόν τους και ξαναπιάνουν ξεχασμένες ιδέες. Ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον, η εταιρεία να δώσει τελικά μια δεύτερη ευκαιρία στο ρομποτικό κουνέλι. Μέχρι τότε, το Jumping Flash παραμένει ένα cult classic που συμβόλιζε τον πειραματισμό και την εφευρετικότητα μιας άλλης εποχής του gaming.
Διαβάστε ακόμη:
Μια νέα εικόνα από την Capcom μας δείχνει πώς θα φαίνεται η πρωταγωνίστρια του Resident Evil Requiem




















