Ύστερα από μια περίοδο συνεχών αναταράξεων, η People Can Fly – το πολωνικό στούντιο πίσω από τίτλους όπως το Bulletstorm και το Outriders – βρίσκεται πλέον σε μία από τις πιο δύσκολες καμπές της ιστορίας της. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα την ακύρωση δύο επιπλέον projects, ενώ ταυτόχρονα επιβεβαίωσε πως πρόκειται να προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές προσωπικού, σε μια δεύτερη φάση απολύσεων μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες.
Όπως εξήγησε ο CEO της εταιρείας, Sebastian Wojciechowski, μέσω ανάρτησής του στο Twitter, η απόφαση οφείλεται κυρίως σε επικοινωνιακή ασυνέπεια με εκδότες, καθώς και οικονομικές πιέσεις που δεν επιτρέπουν πλέον στην People Can Fly να συντηρεί τα ακυρωμένα projects. Το Project Gemini, το οποίο φημολογείται πως βρισκόταν υπό την αιγίδα της Square Enix, μπήκε στο ράφι εξαιτίας της αποτυχίας του εκδότη να προχωρήσει σε νέο συμφωνητικό περιεχομένου, δημιουργώντας πλήρη αβεβαιότητα για το μέλλον του παιχνιδιού.
Παράλληλα, το Project Bifrost – πιθανότατα ένα VR παιχνίδι – ακυρώθηκε ύστερα από εσωτερική ανασκόπηση των οικονομικών του στούντιο, η οποία έδειξε ότι δεν υπήρχαν πλέον οι απαιτούμενοι πόροι για τη συνέχισή του. Η είδηση έρχεται να προστεθεί στην ήδη βαριά ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε τον Δεκέμβριο του 2024, όταν περισσότερα από 120 άτομα απολύθηκαν, ενώ το Project Victoria μπήκε σε αναστολή και το Bifrost είχε ήδη περιοριστεί.
Το αποτύπωμα των αποφάσεων είναι βαρύ. Ο Wojciechowski έκανε λόγο για “αναγκαία αναδιοργάνωση”, η οποία περιλαμβάνει νέες περικοπές στο προσωπικό – χωρίς να δώσει ακριβή νούμερα. Το μήνυμά του προς όσους επηρεάστηκαν ήταν ευχαριστήριο, αναγνωρίζοντας την προσφορά τους και τη δύσκολη φύση της απόφασης.
Παρά το κλίμα απαισιοδοξίας, υπάρχουν ακόμα κάποια project που κρατούν ανοιχτό το παράθυρο ελπίδας. Η People Can Fly αυτή τη στιγμή συμμετέχει στην ανάπτυξη του Gears of War: E-Day, σε συνεργασία με την The Coalition και τη Microsoft, ενώ δουλεύει και στο Project Delta, ένα νέο game βασισμένο σε PlayStation IP, σε συνεργασία με τη Sony.

Η πορεία προς τα εμπρός όμως φαίνεται δύσβατη. Με τις απολύσεις να συνεχίζονται στον ευρύτερο χώρο της βιομηχανίας – από τη Microsoft και την EA μέχρι μικρότερες ομάδες όπως η Playtonic – το τοπίο για τα mid-sized studios, όπως η People Can Fly, γίνεται ολοένα και πιο θολό. Και το ερώτημα που προκύπτει είναι αν τελικά μπορούν να επιβιώσουν στο σημερινό gaming οικοσύστημα χωρίς τη στήριξη ισχυρών συνεργατών και οικονομικά “μαξιλάρια”. Για την ώρα, το στούντιο από την Πολωνία καλείται να σταθεί ξανά στα πόδια του. Και ο χρόνος θα δείξει αν μπορεί να πετάξει ξανά.
Διαβάστε ακόμη:
Το Fortnite έκανε tease το Chapter 6 Season 3 στην πρόσφατη παρουσίαση των νέων LEGO set
Ένας από τους κύριους δημιουργούς του Kingdom Hearts αποχώρισε από την Square Enix
Σχόλια 1