Ο David Gaider, πρώην βασικός σεναριογράφος της σειράς Dragon Age και βετεράνος της BioWare, μίλησε ανοιχτά για τη φιλοσοφία της EA ως προς τον σχεδιασμό RPG παιχνιδιών κατά τη διάρκεια της θητείας του στην εταιρεία. Παρότι είχε βασικό ρόλο στη δημιουργία τίτλων όπως τα Dragon Age: Origins, Dragon Age 2 και Dragon Age: Inquisition, δεν συμφωνούσε πάντα με την κατεύθυνση που ήθελε να ακολουθήσει η μητρική εταιρεία.
Η επιτυχία του Dragon Age: Origins και η αλλαγή φιλοσοφίας
Το Dragon Age: Origins, που κυκλοφόρησε το 2009, θεωρείται ακόμη και σήμερα ένα από τα κορυφαία RPG της εποχής του. Το κλασικό του σύστημα μάχης, η στρατηγική διαχείριση της ομάδας και η πλούσια αφήγηση το κατέστησαν αγαπημένο των παραδοσιακών RPG fans — και αυτό το ενδιαφέρον παραμένει ισχυρό ακόμα και το 2025. Ωστόσο, η EA είχε διαφορετικές προτεραιότητες.
“Τα RPG ήταν για τους nerds στις σπηλιές” – Η φιλοσοφία της EA
Σε συνέντευξή του στο GamesRadar+, ο Gaider δήλωσε ότι η EA δεν θεωρούσε σημαντικό να προσεγγίζει το παραδοσιακό RPG κοινό, αποκαλώντας το κυριολεκτικά:
Οι nerds ήταν στη σπηλιά. Έφτιαχνες ένα RPG και οι nerds της σπηλιάς θα εμφανίζονταν, επειδή ήταν RPG… Δεν χρειαζόταν να προσπαθήσεις να τους τραβήξεις. Έπρεπε να ανησυχείς για όσους δεν ήταν στη σπηλιά, που ήταν και το κοινό που πραγματικά θέλαμε, γιατί ήταν πολύ μεγαλύτερο.
Η EA θεωρούσε ότι οι παραδοσιακοί RPG μηχανισμοί ήταν “αργοί και δυσκίνητοι” και δεν άξιζε να επενδύσει στην υποστήριξή τους. Ο Gaider προσπάθησε να προωθήσει τον παραδοσιακό σχεδιασμό, αλλά, όπως λέει, “οι απόψεις μου δεν ήταν ευπρόσδεκτες”.
Αποξένωση και ενδοεταιρικές εντάσεις στη BioWare
Σε παλαιότερες δηλώσεις του, ο Gaider είχε αναφέρει πως οι ομάδες ανάπτυξης των Dragon Age και Mass Effect δεν είχαν ιδιαίτερα καλές σχέσεις, γεγονός που επηρέασε την εσωτερική συνεργασία. Αν και ήταν δύο από τα πιο επιτυχημένα franchises της BioWare, λειτουργούσαν σχεδόν εντελώς ανεξάρτητα και με ανταγωνισμό μεταξύ τους.






Το παράδειγμα του Anthem και η αποτυχία της προσέγγισης EA
Η φιλοσοφία της EA για “ευρύτερη εμπορική απήχηση” κορυφώθηκε με την ανάπτυξη του Anthem, ενός τίτλου που απέτυχε τόσο εμπορικά όσο και κριτικά. Πολλοί — και ο ίδιος ο Gaider — θεωρούν πως αυτό είναι αποτέλεσμα της συνεχούς απομάκρυνσης από τις παραδοσιακές RPG αξίες που χαρακτήριζαν την BioWare τις προηγούμενες δεκαετίες.
Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον του Dragon Age;
Με το Dragon Age: The Veilguard να απογοητεύει εμπορικά και σε επίπεδο fanbase, το μέλλον του franchise είναι αβέβαιο. Η BioWare στρέφεται τώρα στην ανάπτυξη του νέου Mass Effect, όμως είναι σαφές πως το IP του Dragon Age εξακολουθεί να έχει δυναμική — αρκεί να επαναπροσδιορίσει τη σύνδεσή του με το RPG κοινό που το ανέδειξε.