Λίγες μόλις εβδομάδες πριν την οριστική παύση λειτουργίας του XDefiant, ο εκτελεστικός παραγωγός του τίτλου, Mark Rubin, ξέσπασε δημόσια κατά της Activision, κατηγορώντας την ότι εστιάζει αποκλειστικά στο κέρδος και εκμεταλλεύεται τους παίκτες μέσω του FOMO και άλλων αμφιλεγόμενων πρακτικών.
Σε μια εκτενή απάντηση μέσω X προς έναν φαν που επαίνεσε το XDefiant για τη φιλοσοφία του υπέρ των παικτών, ο Rubin, ο οποίος υπήρξε επί σειρά ετών παραγωγός της σειράς Call of Duty στην Infinity Ward, κατήγγειλε την Activision για την υπερβολική εμπορευματοποίηση του franchise. Όπως χαρακτηριστικά έγραψε, «ο στόχος τους πλέον είναι μόνο το πώς θα βγάλουν τα περισσότερα χρήματα από τη βάση των παικτών».
Ο ίδιος ανέφερε ότι το Call of Duty σήμερα βασίζεται κυρίως σε τακτικές marketing που καλλιεργούν το «φόβο ότι θα χάσεις κάτι» (FOMO) και σε engagement-optimized matchmaking (EOMM), παραμερίζοντας την ποιότητα του gameplay που κάποτε έκανε τη σειρά τόσο δημοφιλή. «Ένα παιχνίδι θα έπρεπε να έχει υψηλό player count επειδή είναι καλό, όχι επειδή έχει τεράστιο budget προώθησης», υπογράμμισε ο Rubin.
Ο παραγωγός ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του καλώντας τα στούντιο να είναι «πιο πολύ σαν τη Larian, και λιγότερο σαν την Activision», κάνοντας αναφορά στη δημιουργό του Baldur’s Gate 3. Η Larian, σε αντίθεση με τη στρατηγική πολλών AAA εκδοτών, απέφυγε το μοντέλο των πληρωμένων DLCs μετά την επιτυχία του Baldur’s Gate 3, επιλέγοντας να δώσει προτεραιότητα στο πάθος των developers της αντί για τα δυνητικά κέρδη.





Το XDefiant, που κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2024 σε PlayStation 5, Xbox Series X/S και PC ως free-to-play FPS, κατάφερε να φτάσει τα 11 εκατομμύρια παίκτες έως τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς και να γίνει το ταχύτερο παιχνίδι της Ubisoft που έφτασε το 1 εκατομμύριο μοναδικούς χρήστες. Παρά την αρχική επιτυχία και την ενσωμάτωση τριών νέων factions και πληθώρας χαρτών και modes στην Season 3 τον Δεκέμβριο, η Ubisoft ανακοίνωσε ότι το παιχνίδι θα διακοπεί οριστικά στις 3 Ιουνίου 2025.
Οι δηλώσεις του Rubin έρχονται σε μια περίοδο όπου ο κόσμος των FPS βλέπει μεγάλες αλλαγές και εντάσεις, με την κοινότητα να γίνεται ολοένα και πιο επικριτική απέναντι στις τακτικές των μεγάλων εκδοτών. Το μέλλον του είδους ίσως κρίνεται από το αν οι developers θα επιλέξουν τον δρόμο της Larian ή θα συνεχίσουν την πορεία της Activision.
Διαβάστε ακόμη:
Το Payday 3 προετοιμάζει τους παίχτες του για νέο περιεχόμενο