Μέσα από τη μεγάλη επιτυχία του Kingdom Come: Deliverance 2, ο σκηνοθέτης και συνιδρυτής της Warhorse Studios, Daniel Vavra, μίλησε πρόσφατα για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο που αναπτύσσονται τα παιχνίδια στο μέλλον και πιο συγκεκριμένα, να τον επιταχύνει.
Το sequel του Kingdom Come κυκλοφόρησε νωρίτερα φέτος και έχει ήδη αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές και μεγάλη αποδοχή από τους παίκτες. Μέσα σε λίγες μέρες από το launch, κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ ταυτόχρονων παικτών στο Steam για έξι συνεχόμενες ημέρες, φτάνοντας πάνω από 250.000 ταυτόχρονους παίκτες, και μπαίνοντας έτσι στο top 50 των πιο παιγμένων τίτλων όλων των εποχών στην πλατφόρμα.
Ο Daniel Vavra βλέπει το AI ως εργαλείο επιτάχυνσης της δημιουργίας
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο The Game Business στο YouTube, ο Vavra δήλωσε πως ελπίζει η AI να επιτρέψει στους δημιουργούς να αναπτύσσουν παιχνίδια πιο γρήγορα. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «Έχω περισσότερες ιδέες απ’ όσες έχω χρόνο. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στο να κάνουμε τα πράγματα πιο εύκολα και πιο γρήγορα», αφήνοντας να εννοηθεί πως αυτό θα μπορούσε να μεταφραστεί σε περισσότερα παιχνίδια, σε λιγότερο χρόνο και χωρίς να πέφτει η ποιότητα.
Αν και η συζήτηση για την AI στον χώρο του gaming δεν είναι κάτι καινούριο, ο Vavra φαίνεται να επικεντρώνεται κυρίως στη χρηστικότητα της για την επιτάχυνση των διαδικασιών παραγωγής και όχι τόσο σε στοιχεία όπως το βάθος των NPCs ή η εξάλειψη των bugs, που συχνά συζητιούνται ως πλεονεκτήματα της AI.
Οι παρενέργειες της αυτοματοποίησης
Παρά την αισιοδοξία του Vavra, η συνέντευξη δεν άγγιξε τις πιθανές αρνητικές συνέπειες της μαζικής υιοθέτησης τεχνητής νοημοσύνης, όπως είναι οι απώλειες θέσεων εργασίας. Πρόσφατα, η Google κατέθεσε πατέντα για αυτοματοποιημένο QA testing μέσω AI, κάτι που θα μπορούσε να εξαφανίσει μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας στον ποιοτικό έλεγχο παιχνιδιών.
Ο Vavra δεν έκανε κανένα σχόλιο για τις επιπτώσεις της AI στο εργασιακό τοπίο της βιομηχανίας. Ωστόσο, όπως και σε άλλους τομείς, η αυξημένη αυτοματοποίηση πιθανότατα θα προκαλέσει έντονες αλλαγές στο ανθρώπινο δυναμικό του gaming.
Το μέλλον του Kingdom Come και του gaming γενικά
Το Kingdom Come: Deliverance 2 έχει ήδη βάλει γερά θεμέλια για τη συνέχιση του franchise, και οι σκέψεις του Daniel Vavra για την τεχνητή νοημοσύνη υποδεικνύουν έναν δημιουργό που θέλει να κάνει περισσότερα και γρηγορότερα, αλλά ακόμα δεν έχει μπει πλήρως στο κομμάτι των ηθικών ή πρακτικών συνεπειών που ίσως προκύψουν.
Με την επιτυχία του sequel, είναι δεδομένο πως οι fans περιμένουν ήδη το επόμενο βήμα από τη Warhorse Studios, είτε αυτό είναι κάποιο expansion, είτε ένα νέο project που θα γεννηθεί μέσα από την “επιτάχυνση” που ονειρεύεται ο Vavra.
Διαβάστε ακόμη:
Χωρίς να χάσει καθόλου επιπλέον χρόνο η Bethesda κυκλοφόρησε το Oblivion Remastered