Η κατάσταση γύρω από το MindsEye φαίνεται πως όχι μόνο δεν ηρέμησε μετά το προβληματικό του λανσάρισμα, αλλά τώρα έχει πάρει ακόμη πιο σοβαρές διαστάσεις. Σύμφωνα με μια ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύτηκε από την IWGB (Independent Workers of Great Britain), σχεδόν 100 τωρινοί και πρώην developers της Build A Rocket Boy στρέφονται δημόσια ενάντια στη διοίκηση του στούντιο, κατηγορώντας την για κακοδιαχείριση, εξαντλητικό crunch και τραγικό χειρισμό των απολύσεων που ακολούθησαν την κυκλοφορία του παιχνιδιού.
Το MindsEye, που είχε παρουσιαστεί τον Μάρτιο του 2023 ως ένα φιλόδοξο cyberpunk action adventure, υποτίθεται πως θα αποτελούσε το μεγάλο βήμα της Build A Rocket Boy — του στούντιο που ίδρυσε ο Leslie Benzies, πρώην επικεφαλής της σειράς Grand Theft Auto. Όμως, όταν το παιχνίδι κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2025, το αποτέλεσμα ήταν μακριά από τις προσδοκίες: απογοητευτικές κριτικές, τεχνικά προβλήματα, gameplay που δεν έπεισε, και μια γενική αίσθηση πως το project βγήκε… μισοτελειωμένο.
Μόλις λίγες εβδομάδες αργότερα, ξεκίνησαν οι πρώτες μαζικές απολύσεις, και τώρα, η κατάσταση παίρνει επίσημη μορφή μέσα από την επιστολή της IWGB. Σε αυτή, οι εργαζόμενοι περιγράφουν ένα εφιαλτικό περιβάλλον εργασίας, με τέσσερις μήνες υποχρεωτικού crunch πριν από το λανσάρισμα του παιχνιδιού — οκτώ ώρες υπερωρίας την εβδομάδα για όλους, χωρίς επιπλέον πληρωμή. Αντί για χρήματα, η διοίκηση προσέφερε «χρόνο ανάπαυσης» σε αναλογία 7 ωρών για κάθε 8 που δουλεύτηκαν, όμως όπως αναφέρει η επιστολή, οι περισσότεροι ποτέ δεν κατάφεραν να πάρουν αυτή την άδεια, καθώς καλούνταν συνεχώς για “επείγουσες” εργασίες.
Οι υπογράφοντες εκτιμούν ότι 250 έως 300 εργαζόμενοι έχουν χάσει τη δουλειά τους από τον Ιούνιο, με την IWGB να περιγράφει τη διαδικασία των απολύσεων ως «καταστροφική». Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, υπήρξαν διοικητικά λάθη, παραπληροφόρηση και ενδεχομένως παράνομες απολύσεις, που άφησαν πίσω τους σύγχυση και ανασφάλεια. Η επιστολή κατηγορεί τη διοίκηση για έλλειψη διαφάνειας και διαρκώς μεταβαλλόμενες οδηγίες χωρίς καμία ενημέρωση ή διαβούλευση με το προσωπικό.
Μεταξύ των αιτημάτων που διατυπώνονται, οι developers ζητούν:
- Δημόσια συγγνώμη από τη διοίκηση για τη μεταχείριση των εργαζομένων.
- Δίκαιη αποζημίωση για όσους απολύθηκαν.
- Αναγνώριση της IWGB ως επίσημης ένωσης εργαζομένων και συμμετοχή της σε μελλοντικές διαδικασίες.
- Χρήση ανεξάρτητων εξωτερικών συνεργατών σε τυχόν νέες απολύσεις, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα άδικης μεταχείρισης.
Η επιστολή, παρότι έντονα επικριτική, δεν περιλαμβάνει νομικές απειλές, αλλά ρίχνει το φταίξιμο αποκλειστικά στη διοίκηση της Build A Rocket Boy, αφήνοντας εκτός ευθύνης την IO Interactive, που είχε αναλάβει τη δημοσίευση. Από τη μεριά της, η IOI φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να τερματίσει τα third-party publishing projects της μετά το φιάσκο του MindsEye.
Όσο για την ίδια τη Build A Rocket Boy, φήμες θέλουν το στούντιο να ετοιμάζει relaunch του παιχνιδιού, αν και μέχρι στιγμής τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα. Αν ισχύει, ίσως είναι η τελευταία τους ευκαιρία να σώσουν την εικόνα ενός project που ξεκίνησε με υποσχέσεις για “το επόμενο μεγάλο βήμα του gaming” και κατέληξε να γίνει ένα ακόμη παράδειγμα του πώς η λάθος διαχείριση μπορεί να καταστρέψει ένα ολόκληρο όραμα.
Διαβάστε ακόμα:
To Final Fantasy 14 ετοιμάζεται να φορέσει τα γιορτινά του με το event All Saints’ Wake





















Σχόλια 2