Σήμερα θα σας μιλήσω για ένα διαφορετικό είδος παιχνιδιού που δεν συνηθίζω να παίζω, αλλά πάντα μου άρεσε να δοκιμάζω την τύχη μου με όλα τα είδη και να βλέπω τι μπορεί να κρύβει ένα άλλο είδος παιχνιδιού. Το συγκεκριμένο παιχνίδι, το οποίο ίσως και να μην το είχες ακούσει καν, oνομάζεται Stardiver και αναπτύχθηκε από την Green Planet Games. Είναι ένα φιλόδοξο, επιστημονικής φαντασίας, single-player ship simulator παιχνίδι και διαδραματίζεται εξολοκλήρου στα βάθη ενός μυστηριώδους εξωγήινου ωκεανού, συνδυάζοντας έντονες μάχες με σκάφη, εξερεύνηση, κατασκευή αντικειμένων και διαχείριση βάσης και πόρων.
Αρχικά, το παιχνίδι λαμβάνει χώρα σε έναν εξωγήινο πλανήτη εν’ ονόματι E_41H, όπου ένας τεράστιος ωκεανός κρύβει τα ερείπια ενός αρχαίου πολιτισμού. Ο παίκτης χειρίζεται ένα διαστημόπλοιο, όχι όμως στο διάστημα, αλλά στον υποβρύχιο κόσμο αυτού του πλανήτη. Η Zera, το AI του διαστημοπλοίου σου, σου λέει πως βρισκόσουν σε κρυογένεση 387 χρόνια και το έτος πλέον είναι 3076, ενώ παράλληλα σου λέει πως πρέπει να αναλάβεις την διερεύνηση στο τι συνέβη στους προηγούμενους εξερευνητές, καθώς και στην αποκατάσταση μιας εγκαταλελειμμένης βάσης. Η ιστορία επικεντρώνεται στην αποκάλυψη των μυστικών αυτού του πολιτισμού και εμπλέκεται άμεσα με την εξερεύνηση και τη συλλογή στοιχείων που ανακαλύπτεις στο παιχνίδι.
Στο Stardiver, η ελευθερία κίνησης είναι ζωτική. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί το σύστημα έξι βαθμών ελευθερίας (6DOF), επιτρέποντας στον παίκτη να κινείται ελεύθερα σε όλες τις κατευθύνσεις, χωρίς περιορισμούς στον τρισδιάστατο χώρο του νερού. Αυτό δημιουργεί σε γενικές γραμμές έναν πολύ δυναμικό μηχανισμό πτήσης, όπου οι μάχες και η εξερεύνηση τείνουν να γίνονται πολύ πιο ρεαλιστικές, στην αρχή τουλάχιστον. Οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να ελίσσονται γρήγορα και να εκμεταλλεύονται το περιβάλλον τους για να αποφύγουν εχθρούς και να επιτεθούν. Ταυτόχρονα, η διαχείριση πόρων είναι βασικό στοιχείο της εμπειρίας. Η ανεύρεση πρώτων υλών και η εκμετάλλευσή τους για την κατασκευή και βελτίωση όπλων ή αναβαθμίσεων του σκάφους προσθέτει μια στρατηγική διάσταση στο παιχνίδι.
Οι μάχες στο Stardiver δεν περιορίζονται μόνο σε μάχες μεταξύ σκαφών. Ένα από τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είναι η ένταση των μαχών ενάντια σε εχθρικά θαλάσσια πλάσματα που κρύβονται στα βάθη. Αυτά τα πλάσματα είναι επικίνδυνα και απρόβλεπτα, δημιουργώντας μια συνεχή αίσθηση απειλής καθώς ο παίκτης εξερευνά τα σκοτεινά νερά. Οι μάχες ενάντια σε εχθρικά σκάφη προσθέτουν έναν άλλο επίπεδο δράσης, με υποβρύχιες μάχες που απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά. Η μεγάλη γκάμα εχθρών απαιτεί διαφορετικές τακτικές, καθιστώντας τις μάχες ποικιλόμορφες.
Η εξερεύνηση στον υποβρύχιο κόσμο του Stardiver είναι εξίσου σημαντική με τις μάχες. Οι παίκτες καλούνται να ανακαλύψουν και να χαρτογραφήσουν τον μυστηριώδη βυθό, ανακαλύπτοντας νέα είδη, αρχαία ερείπια και μυστικά που κρύβει αυτός ο κόσμος. Κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης, οι παίκτες συλλέγουν πόρους που είναι απαραίτητοι για τη βελτίωση του σκάφους τους και την κατασκευή νέων όπλων ή εξοπλισμού. Επιπλέον, μπορείς να βγεις από το σκάφος σου και να κάνεις εξερεύνηση με τα πόδια, όχι όμως για πολύ καθώς το οξυγόνο σου είναι περιορισμένης διάρκειας. Η σωστή διαχείριση των πόρων είναι καίρια για την επιβίωση, καθώς χωρίς τους κατάλληλους εξοπλισμούς, οι μάχες γίνονται πιο δύσκολες και η εξερεύνηση πιο επικίνδυνη (εκτός αν έχεις βάλει aim assist, που κάνει το παιχνίδι αυτόματα πανεύκολο).
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πτυχές του Stardiver είναι η δυνατότητα του παίκτη να αποκαταστήσει μια εγκαταλειμμένη βάση και να την χρησιμοποιήσει ως κέντρο επιχειρήσεων. Αυτή η βάση παρέχει στον παίκτη τη δυνατότητα να κατασκευάζει και να αναβαθμίζει εξοπλισμό, κάτι που βοηθάει στην επιβίωση στον αφιλόξενο κόσμο. Η αναβάθμιση της βάσης και η συλλογή πόρων από το περιβάλλον είναι κεντρικά στοιχεία του παιχνιδιού. Καθώς ο παίκτης προχωρά στο παιχνίδι, η βάση γίνεται όλο και πιο σημαντική για την εξερεύνηση, προσφέροντας τα απαραίτητα εργαλεία για την επιβίωση και την πρόοδο.
Το Stardiver δημιουργεί έναν υποβρύχιο κόσμο γεμάτο ομορφιά αλλά και κινδύνους. Η καλλιτεχνική κατεύθυνση του παιχνιδιού δίνει έμφαση στα όμορφα, αλλά και μυστηριώδη υποβρύχια τοπία. Η αίσθηση της απομόνωσης και της ανασφάλειας είναι διαρκής, καθώς ο παίκτης καλείται να εξερευνήσει έναν κόσμο όπου οι κίνδυνοι παραμονεύουν παντού. Το σκοτεινό, μουντό περιβάλλον και οι απειλητικοί ήχοι του νερού προσθέτουν στην αίσθηση της έντασης και του φόβου, δημιουργώντας μια καθηλωτική εμπειρία. Οι εντυπωσιακές λεπτομέρειες στα τοπία και τα πλάσματα που θα συναντήσει ο παίκτης προσφέρουν έναν κόσμο γεμάτο ζωή.
Σε άλλα νέα, παρόλο που το παιχνίδι είναι οπτικά πανέμορφο με ένα soundtrack που θα έλεγα ότι με εντυπωσίασε αρκετά, η αλήθεια είναι πως δεν με τράβηξε. Οι μάχες παρόλο που έχουν μια στοιχειώδη ποικιλία σε εχθρούς και όπλα, μου φαίνονται αρκετά ρηχές και δεν με ενθουσίασαν αρκετά, σκέφτηκα αρκετές φορές αν θέλω να συνεχίσω να παίζω ή να το κλείσω. Επιπροσθέτως, δεν μου άρεσε καθόλου το συνεχόμενο exposition-guidance της Zera, όπου σε περιορίζει από το να σε αφήσει ελεύθερο να εξερευνήσεις μόνος σου την κάθε πτυχή του παιχνιδιού. Θέλω επίσης να τονίσω πως υπάρχουν και κάποια bugs μέσα στο παιχνίδι, όπως για παράδειγμα, το να βλέπεις μέσα από τοίχους ειδικά εκτός σκάφους και ένα αρκετά μέτριο optimizing, όπου κάνουν την εμπειρία λιγότερο ελκυστική ειδικότερα σε κάποιον που απολαμβάνει τέτοιου είδους παιχνίδια.
Εκτενέστερα, θα ήθελα να επισημάνω πως παρόλο που το Stardiver υπόσχεται έναν ενδιαφέροντα υποβρύχιο κόσμο γεμάτο εξερεύνηση και μάχες, το παιχνίδι τελικά υστερεί σε αρκετούς σημαντικούς τομείς. Τα περιβάλλοντα, αν και αρχικά εντυπωσιακά οπτικά, γίνονται γρήγορα επαναλαμβανόμενα λόγω της περιορισμένης ποικιλίας στα τοπία, κάνοντας την εξερεύνηση να φαίνεται βαρετή αντί για συναρπαστική. Επιπλέον, το σύστημα κίνησης 6DOF, ενώ προσφέρει ελευθερία, συχνά φαίνεται άβολο και ανακριβές, οδηγώντας σε απογοητευτικές μάχες, όπως επίσης είναι τελείως δύσχρηστο όταν κάνεις εξερεύνηση σε σπηλιές. Η τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών είναι απογοητευτική, με τις μάχες να στερούνται της έντασης και της πρόκλησης που θα έπρεπε να προσφέρει ένα τέτοιο παιχνίδι. Η διαχείριση πόρων και η κατασκευή αποδεικνύονται επίσης απογοητευτικές. Δεν προσφέρουν ουσιαστικό βάθος και γίνονται γρήγορα κουραστικές αντί να ανταμείβουν τον παίκτη. Οι μηχανισμοί κατασκευής της βάσης, αν και υπάρχουν, προσθέτουν λίγα στην συνολική εμπειρία και φαίνονται υποανάπτυκτοι. Ως αποτέλεσμα, η εξέλιξη του παιχνιδιού είναι μονότονη, με ελάχιστο κίνητρο για συνέχιση. Επιπλέον, παρά την ενδιαφέρουσα ιδέα του, το Stardiver υποφέρει από “ρηχούς” μηχανισμούς, απλές μάχες και επαναλαμβανόμενα περιβάλλοντα, καθιστώντας το δύσκολο να προταθεί σε παίκτες που αναζητούν μια πιο βαθιά και συναρπαστική εμπειρία.
Τέλος, τονίζω πως παίζω το παιχνίδι πριν το release και διέκρινα πως δεν αναγράφεται ακόμη η τιμή του, ούτε υπάρχει κάποιο νέο για το ποια θα είναι, θα σας πω όμως ένα πράγμα. Αν η τιμή του είναι κάτω από 10 ευρώ θα σας έλεγα να του ρίξετε μια ματιά, αν όμως ξεπερνάει το ποσό που σας είπα θα πρότεινα να μην μπείτε καν στον κόπο.
Βαθμολογία 6/10
Διαβάστε ακόμη:
Το Call of duty: Black Ops 6 δεν θα προσφέρει Early Access στο Campaign Mode
Σχόλια 1