Υπάρχουν παιχνίδια που βγαίνουν, παίζονται και ξεχνιούνται. Υπάρχουν κι εκείνα που δεν βγαίνουν ποτέ και γίνονται μύθοι. Το Captain Blood ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Ή μάλλον, ανήκε. Γιατί μετά από πάνω από δύο δεκαετίες αβεβαιότητας, αναβολών και εγκατάλειψης, το ξεχασμένο action-adventure των early 2000s έκανε την επιστροφή του στις 6 Μαΐου, σαν κάποιο φάντασμα της γενιάς των OG Xbox και Xbox 360, που αρνήθηκε να χαθεί στη λήθη.
Αρχικά σχεδιασμένο από την Akella, την ίδια που είχε αναλάβει το Pirates of the Caribbean της εποχής, το Captain Blood υποσχόταν ένα σκληροπυρηνικό hack-and-slash με έμπνευση από το God of War, μέσα από ένα βρώμικο, ωμό πειρατικό κόσμο. Η κυκλοφορία του είχε προγραμματιστεί για το 2006, αλλά η Playlogic, εκδότρια τότε, χρεοκόπησε το 2010 και το παιχνίδι εξαφανίστηκε από τον χάρτη.
Μέχρι που εμφανίστηκε η SNEG. Εκείνοι οι περίεργοι τύποι που δεν κυνηγάνε την επόμενη τάση ή τα μεγαλύτερα νούμερα, αλλά την αναβίωση ξεχασμένων εμπειριών. Μαζί με μέλη της αρχικής ομάδας της Akella, πλέον με το όνομα Seawolf Studio, ολοκλήρωσαν το Captain Blood σχεδόν όπως θα ήταν αν έβγαινε πράγματι το 2007. Όχι remaster. Όχι remake. Μιλάμε για αυθεντικό PS2/Xbox 360 DNA, με όλα τα glitchάκια, τα clunky animations και το καλογυαλισμένο jank της εποχής.

Και φυσικά, αυτό φαίνεται: 57 στο Metacritic για την έκδοση του PS5, 45 στο PC. Αλλά ο ίδιος ο συνιδρυτής της SNEG, Oleg Klapovskiy, το είπε καθαρά: αν το δεις με σημερινά δεδομένα, το παιχνίδι παίρνει ένα τίμιο τρία στα δέκα. Αν όμως το δεις για αυτό που είναι — ένα ραμμένο κομμάτι του 2006 που ξεχάστηκε στη ραφή του χρόνου — τότε έχει γοητεία. Έχει αυθεντικότητα. Έχει χαρακτήρα. “Ως παιχνίδι της εποχής του, είναι ένα 7.5 στα 10”, είπε.
Και φαίνεται πως δεν είναι ο μόνος που το βλέπει έτσι. Παρά τις μετριότητες στο Metacritic, η κοινότητα το έχει αγκαλιάσει. Στο Steam, το Captain Blood στέκεται με 68 κριτικές ως “Very Positive”, και αυτό λέει πολλά για το πόσο διψασμένοι είναι οι παίκτες για κάτι που δεν γυαλίζει απαραίτητα, αλλά έχει ψυχή.
Γιατί το Captain Blood δεν είναι εδώ για να πουλήσει τρελά ή να μπει στα Game of the Year. Είναι εδώ γιατί έπρεπε. Γιατί κάποιοι προγραμματιστές το κουβαλούσαν μέσα τους για δεκαετίες. Κάποιοι δούλευαν τώρα σε Roblox, αλλά έβρισκαν χρόνο τα βράδια για να βοηθήσουν. Και γιατί η SNEG, μια ομάδα από πρώην εργαζόμενους του GOG, το είδε όχι σαν προϊόν, αλλά σαν αποστολή διατήρησης. Μια υπενθύμιση πως το game development, όταν δεν κυνηγάει απλώς την αγορά, μπορεί να είναι καθαρά μια πράξη αγάπης.
Ίσως τελικά, αυτό να είναι το πιο πολύτιμο loot του Captain Blood.
Διαβάστε ακόμη:
Πρώην υπάλληλος της Rockstar αποκαλύπτει ότι το GTA 6 βρίσκεται σε ανάπτυξη εδώ και χρόνια
Διέρρευσε ένα νέο mechanic που ετοιμάζει η Epic Games για το Fortnite
Σχόλια 1