Κάποια πράγματα δεν αλλάζουν, και μία από αυτές τις σταθερές, όπως φαίνεται, είναι ότι το παλιό καλό Atari μπορεί ακόμα να… ρίχνει σφαλιάρες στην τεχνητή νοημοσύνη του μέλλοντος. Μια περίεργη, αλλά ξεκαρδιστική αναμέτρηση είδε το φως της δημοσιότητας, όταν ο μηχανικός Robert Jr. Caruso αποφάσισε να βάλει το ChatGPT να παίξει σκάκι εναντίον ενός Atari 2600. Το αποτέλεσμα; Το AI “σκοτώθηκε” – κατά λέξη – από μια κονσόλα σχεδόν 50 ετών.
Η ιδέα ξεκίνησε σαν απλό χαβαλέ. Ο Caruso συζητούσε για σκάκι με το ChatGPT, όταν η ίδια η πλατφόρμα πρότεινε να δείξει τις ικανότητές της παίζοντας ενάντια στο Atari. Έτσι κι έγινε. Μόνο που η εικόνα που ακολούθησε ήταν πιο κοντά σε ψηφιακό “ξεβράκωμα” παρά σε επίδειξη δύναμης. Το ChatGPT δεν μπορούσε να εντοπίσει σωστά ποια κομμάτια του ανήκαν, έκανε ακατανόητες θυσίες (όπως ιππότες για πιόνια), και παραπονιόταν πως τα εικονίδια του Atari ήταν “πολύ αφηρημένα”. Όταν ο Caruso άλλαξε τη μορφή του παιχνιδιού σε απλή σκακιστική σημειογραφία, η κατάσταση… δεν βελτιώθηκε. Μετά από 90 λεπτά γεμάτα λάθη, το ChatGPT απλώς παραιτήθηκε.

Η υπόθεση αυτή – όσο διασκεδαστική κι αν είναι – λειτουργεί και σαν καμπανάκι. Παρά τις τεράστιες δυνατότητες των LLMs, όπως το ChatGPT, τα οποία χρησιμοποιούνται για παραγωγή εικόνων, πλοήγηση στην καθημερινότητα ή ακόμα και… “έξυπνες” αντιγραφές στις εργασίες, η αλήθεια είναι πως δεν κάνουν για όλα. Σε παιχνίδια με κανόνες και ανάγκη για οπτικοχωρική λογική – όπως το σκάκι ή τα RPGs – τα LLMs ακόμη τα βρίσκουν σκούρα.
Δεν είναι μάλιστα το πρώτο περιστατικό. Το μοντέλο o3 της OpenAI, όταν του ζητήθηκε να παίξει Pokemon Red, δεν έχει καν φτάσει στη Victory Road μετά από 366 ώρες παιχνιδιού. Για σύγκριση, ένας πιτσιρικάς με Game Boy θα το είχε τερματίσει σε λιγότερο από 30. Την ίδια στιγμή, η Google υπερηφανεύεται ότι το Gemini κατάφερε να τερματίσει το Pokemon Blue — αλλά του πήρε 800 ώρες για να το κάνει.
Φυσικά, η δικαιολογία είναι εύκολη: τα LLMs δεν έχουν φτιαχτεί για gaming. Και ναι, κανείς δεν περιμένει από το ChatGPT να γίνει ο νέος Magnus Carlsen ή να τερματίσει το Elden Ring χωρίς να χάσει ούτε ένα HP. Αλλά ακόμα κι έτσι, το περιστατικό μάς υπενθυμίζει πως το “έξυπνο” δεν είναι συνώνυμο με το “ικανό”. Κι ότι μερικές φορές, το απλό, παλιό hardware έχει ακόμα τον τρόπο του να δίνει μαθήματα στους μοντέρνους αλγορίθμους.
Αν μη τι άλλο, το Atari 2600 απέδειξε ότι η εμπειρία μετράει – ακόμα και ενάντια στην τεχνητή νοημοσύνη του αύριο.
Διαβάστε ακόμη:
Το Operation Daybreak ανέβασε κατακόρυφα τον αριθμό των παιχτών του Rainbow Six Siege
Τελικά είναι ή όχι ψηφιακά παιχνίδια τα Game-Key Cards του Switch 2;