Μια διαρροή αποκάλυψε ότι η Sony έχει αναπτύξει ένα πρωτότυπο A.I. που μπορεί να πάρει τη μορφή και την προσωπικότητα της Aloy από το Horizon Forbidden West, επιτρέποντας στους χρήστες να συνομιλούν μαζί της. Παρόλο που προς το παρόν έχει παρουσιαστεί μόνο η Aloy, υπάρχει η πιθανότητα η Sony να επεκτείνει την τεχνολογία της και σε άλλους εμβληματικούς χαρακτήρες όπως ο Kratos, η Ellie και ο Joel, μόλις το A.I. αυτό είναι έτοιμο για κυκλοφορία.
Αν και η Sony δεν έχει κάνει πολλές δημόσιες ανακοινώσεις για την πρόοδό της στον τομέα της A.I., είναι πλέον σαφές ότι πολλές κορυφαίες εταιρείες gaming επενδύουν σε μοντέλα και πρωτότυπα τεχνητής νοημοσύνης. Ένα παράδειγμα είναι το Microsoft Muse AI, το οποίο έχει εκπαιδευτεί σε δεδομένα από το Bleeding Edge της Ninja Theory ώστε να μπορεί να αναδημιουργεί λειτουργικές εκδόσεις παλιών παιχνιδιών για σκοπούς διατήρησης. Τώρα, η Sony φαίνεται να δίνει τη δική της εκδοχή στην A.I. τεχνολογία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του The Verge, η Sony πραγματοποιεί δοκιμές A.I. συνομιλίας, με τις μασκότ της να αποτελούν πιθανές εφαρμογές αυτής της τεχνολογίας. Ένα βίντεο διέρρευσε στο διαδίκτυο, όπου ο Sharwin Raghoebardajal, διευθυντής μηχανικού λογισμικού στη Sony Interactive Entertainment, συνομιλεί με μια A.I. εκδοχή της Aloy, η οποία δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Guerrilla Games.
Στη συνομιλία, η Aloy αναφέρεται στο ότι έχει πονόλαιμο πιθανώς ως αστείο για να εξηγηθεί γιατί η φωνή της δεν ακούγεται όπως η ερμηνεία της Ashly Burch. Στη συνέχεια, μιλάει για την ιστορία της και τα ταξίδια της, αναφέροντας στιγμές από τα Horizon παιχνίδια.
Για να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα, η Sony συνδύασε διάφορες τεχνολογίες A.I.:
- OpenAI Whisper (speech-to-text)
- GPT-4 (κατανόηση και παραγωγή διαλόγου)
- Meta Llama 3 (επεξεργασία φυσικής γλώσσας)
- Sony Emotional Voice Synthesis (ανάλυση και αναπαραγωγή συναισθημάτων στη φωνή)
Παρότι πολλοί χρήστες παρακολούθησαν το βίντεο, η Muso, εταιρεία επιβολής πνευματικών δικαιωμάτων που συνεργάζεται με τη Sony, φρόντισε να το αποσύρει.
Αν η Sony προχωρήσει στην κυκλοφορία αυτής της A.I. τεχνολογίας, οι εφαρμογές της θα μπορούσαν να είναι ποικίλες:
- Βοηθός παιχνιδιού: Θα μπορούσε να αντικαταστήσει ή να συμπληρώσει τη λειτουργία Game Help στο PS5, επιτρέποντας στους παίκτες να συνομιλούν με χαρακτήρες και να λαμβάνουν καθοδήγηση.
- Διαδραστική εγκυκλοπαίδεια παιχνιδιών: Οι παίκτες θα μπορούσαν να μάθουν περισσότερα για το lore των παιχνιδιών μέσω συζήτησης με A.I. χαρακτήρες.
- Εκδηλώσεις & VR εμπειρίες: Η τεχνολογία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε θεματικά events ή ακόμα και σε εκθέσεις gaming.
Πέρα από τις A.I. προσωπικότητες, μια πρόσφατη πατέντα αποκαλύπτει ότι η Sony εργάζεται και σε A.I. NPCs που θα προσαρμόζονται στο στυλ παιχνιδιού των παικτών.
Η πατέντα, που κατατέθηκε τον Αύγουστο του 2023 και δημοσιεύτηκε στις 6 Μαρτίου 2025, περιγράφει ένα πρόγραμμα μηχανικής μάθησης που συλλέγει δεδομένα από multiplayer gameplay και δημιουργεί NPCs που μιμούνται την τακτική των πραγματικών παικτών. Η συλλογή δεδομένων γίνεται με τη συγκατάθεση των χρηστών και χρησιμοποιείται για τη δημιουργία AI συμπαικτών, προσφέροντας νέες επιλογές σε όσους δεν θέλουν να παίζουν με αγνώστους online.





Τα A.I. NPCs θα λειτουργούν ως εξής:
- Ελάχιστη ανάγκη για 2 παίκτες: Η A.I. θα αναλύει δεδομένα από τουλάχιστον δύο παίκτες για να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του NPC.
- Αντικατάσταση ή συμπλήρωση συμπαικτών: Αν κάποιος παίκτης δεν έχει φίλους διαθέσιμους, μπορεί να χρησιμοποιήσει την AI έκδοση ως συμπαίκτη.
- Συμβατότητα με online multiplayer: Αν ένας πραγματικός παίκτης συνδεθεί, μπορεί είτε να αντικαταστήσει το A.I. NPC είτε να παίξει μαζί του.
Αν και δεν είναι σίγουρο αν η Sony θα προχωρήσει στην υλοποίηση αυτής της τεχνολογίας, φαίνεται πως εστιάζει στην ενσωμάτωση A.I. σε πολλαπλές πτυχές του gaming.
Μια ακόμη ενδιαφέρουσα πατέντα από τη Sony αποκαλύπτει ένα νέο χειριστήριο που διαθέτει ενσωματωμένες θερμαινόμενες και ψυχόμενες επιφάνειες στις λαβές του, επιτρέποντας την προσαρμογή της θερμοκρασίας στις ανάγκες του χρήστη.
Η πατέντα, που κατατέθηκε τον Αύγουστο του 2024 και δημοσιεύτηκε στις 6 Μαρτίου 2025, περιγράφει ένα “heat transfer module”, το οποίο:
- Μπορεί να ζεστάνει ή να ψύξει τα χέρια του παίκτη για βέλτιστη άνεση.
- Αναγνωρίζει διαφορές θερμοκρασίας μεταξύ των δακτύλων και των παλαμών, προσαρμόζοντας την ψύξη ή τη θέρμανση ανάλογα.
- Μπορεί να ενσωματωθεί και σε άλλες συσκευές όπως joysticks, τιμονιέρες και remotes.
Αν και η Sony δεν έχει επιβεβαιώσει αν το συγκεκριμένο χειριστήριο θα κυκλοφορήσει, η ύπαρξη της πατέντας δείχνει ότι η εταιρεία διερευνά ενεργά νέες τεχνολογίες για gaming hardware.



Η Sony φαίνεται να βρίσκεται σε φάση έντονης ενασχόλησης με την A.I., εξερευνώντας τόσο τη δημιουργία διαδραστικών χαρακτήρων που μιμούνται αγαπημένες μασκότ όσο και την ανάπτυξη έξυπνων NPCs για multiplayer παιχνίδια. Παράλληλα, συνεχίζει να επενδύει στην καινοτομία του hardware, όπως φαίνεται από το νέο πατενταρισμένο χειριστήριο με ρύθμιση θερμοκρασίας.
Αν και πολλές από αυτές τις τεχνολογίες βρίσκονται ακόμη σε πειραματικό στάδιο, είναι σαφές ότι η Sony σκοπεύει να ενσωματώσει την A.I. βαθύτερα στον κόσμο του gaming, κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει σημαντικά την εμπειρία των παικτών στο μέλλον.
Διαβάστε ακόμη:
Ο αγαπημένος μας goblin κλέφτης επιστρέφει πιο ικανός από ποτέ με το Styx: Blades of Greed
Σχόλια 1