Κατά τη διάρκεια της εναρκτήριας συνεδρίας του Gamescom Latam, η αντιπρόεδρος του βραζιλιάνικου εμπορικού οργανισμού βιντεοπαιχνιδιών Abragames, Carolina Caravana, δήλωσε ότι η ιστορία της βιομηχανίας παιχνιδιών της Βραζιλίας θα χωρίζεται πλέον σε δύο περιόδους: πριν και μετά το 2024.
Το καθοριστικό σημείο; Η υιοθέτηση ενός νέου νομικού πλαισίου τον Μάιο, το οποίο επαναπροσδιορίζει τα βιντεοπαιχνίδια σύμφωνα με τον νόμο, προσφέρει νέα κίνητρα για εταιρείες παιχνιδιών και δημιουργεί επιπλέον ευκαιρίες για επενδύσεις, μεταξύ άλλων.
Παρά το γεγονός ότι το νέο νομικό πλαίσιο μπορεί να ακούγεται στεγνό ως θέμα, η ενθουσιασμός για τον αντίκτυπό του στη βραζιλιάνικη βιομηχανία παιχνιδιών είναι έκδηλος όταν μιλάς με τους τοπικούς προγραμματιστές. Ο όρος “game changer” (παιχνίδι που αλλάζει τα δεδομένα) χρησιμοποιείται συχνά.
«Αυτό είναι το δεύτερο στάδιο της βραζιλιάνικης βιομηχανίας παιχνιδιών», λέει ο πρόεδρος της Abragames, Rodrigo Terra. «Έχουμε νικήσει το “αφεντικό”, τώρα προχωράμε στο επόμενο επίπεδο.»
Ο Eros Silva του εμπορικού οργανισμού Apex Brasil προσθέτει: «Αυτό το νομικό πλαίσιο ανοίγει νέες προοπτικές, καθώς γίνεται προσπάθεια να θεωρηθούν οι εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών ασφαλής χώρος για επιχειρήσεις και επενδύσεις στη Βραζιλία.»
Το νομικό πλαίσιο επιτρέπει πλέον στις εταιρείες να χαρακτηρίζονται ως επιχειρήσεις με videogames, αντί για «εταιρείες λογισμικού που δημιουργούν βιντεοπαιχνίδια». Αυτό σημαίνει ότι θα αποκτήσουν τον δικό τους αριθμό κωδικού στο CNAE (Εθνική Κατηγοριοποίηση Οικονομικών Δραστηριοτήτων), και θα ισχύουν διαφορετικοί φορολογικοί κανόνες συγκριτικά με άλλες επιχειρήσεις λογισμικού.
«Τώρα έχουμε την ευκαιρία να δούμε τις βραζιλιάνικες πολιτείες να εξετάζουν τα παιχνίδια από οικονομική σκοπιά», εξηγεί ο Terra. «Πολλές άλλες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Γερμανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες, δημιούργησαν εδώ και 10-15 χρόνια κέντρα ανάπτυξης και φορολογικά κίνητρα που βοήθησαν τις εταιρείες παιχνιδιών να αποδώσουν καλύτερα.»
Επιπλέον, τα παιχνίδια κατατάχθηκαν στην κατηγορία της «κουλτούρας», ανοίγοντας νέους δρόμους για επιχορηγήσεις και χρηματοδότηση. Μια ξεκάθαρη διαχωριστική γραμμή τέθηκε και μεταξύ των βιντεοπαιχνιδιών και των τυχερών παιχνιδιών, διευκολύνοντας τη διαφοροποίηση της βιομηχανίας από αυτόν τον τομέα.
Αυτό είναι το πιο σημαντικό βήμα για τη βραζιλιάνικη βιομηχανία παιχνιδιών από τότε που αναγνωρίστηκε ως νόμιμη βιομηχανία το 2003. Το νομικό πλαίσιο είναι το αποτέλεσμα μιας πολυετούς προσπάθειας από εμπορικούς οργανισμούς και προγραμματιστές.
Ο Thiago de Freitas, από το στούντιο Kokku, σημειώνει ότι τα φορολογικά κίνητρα θα επιτρέψουν στις εταιρείες να προσφέρουν καλύτερους μισθούς, καθιστώντας τις πιο ανταγωνιστικές σε διεθνές επίπεδο, ενώ διευκολύνουν και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων.
Διαβάστε ακόμη:
Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας του Technotopia
Η Valve θα μετατρέπει σε βατράχια τους cheaters του Deadlock
Σχόλια 1