Αν και το Monster Hunter Wilds ξεκίνησε εντυπωσιακά, με πάνω από 10 εκατομμύρια αντίτυπα να έχουν πουληθεί μέσα σε μόλις έναν μήνα από την κυκλοφορία του, το θετικό αυτό momentum φαίνεται πως έχει μετατραπεί σε κάτι πολύ πιο σκοτεινό. Η Capcom, ύστερα από εβδομάδες έντονης κριτικής για τα τεχνικά προβλήματα, το περιορισμένο endgame και την γενικότερη αίσθηση ότι το παιχνίδι δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του κοινού, βρέθηκε να απαντά όχι μόνο σε χαμηλές αξιολογήσεις αλλά και σε προσωπικές επιθέσεις κατά των υπαλλήλων της.
Η εταιρία, σε μια επίσημη ανακοίνωση στις 4 Ιουλίου, δήλωσε ότι έχει δεχτεί αυξημένα περιστατικά παρενόχλησης σε βάρος μελών της μέσω social media και άλλων καναλιών υποστήριξης πελατών. Κι όχι απλώς κριτική ή παράπονα για bugs και content – αλλά απειλές, στοχοποιήσεις και ακραίες απαιτήσεις για ποινές κατά εργαζομένων. Η Capcom χαρακτήρισε τη συμπεριφορά αυτή ως customer harassment και ξεκαθάρισε πως πλέον εξετάζει τη νομική οδό για να προστατεύσει το προσωπικό της.
Η ιαπωνική εταιρία υποστηρίζει ότι η απόφαση αυτή δεν σηματοδοτεί στροφή ενάντια στην κριτική, την οποία θεωρεί απαραίτητη για την εξέλιξη των παιχνιδιών της. Όμως, όπως δήλωσε, “οι προσωπικές επιθέσεις κατά υπαλλήλων υπονομεύουν το εργασιακό περιβάλλον και την ψυχική τους υγεία”, τονίζοντας ότι θα προστατεύσει όσους εργάζονται για εκείνη. Μάλιστα, η Capcom βασίστηκε στις επίσημες οδηγίες του ιαπωνικού Υπουργείου Εργασίας για την καταπολέμηση της παρενόχλησης από πελάτες, κάτι που δείχνει πως το φαινόμενο έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις και εκτός gaming.
Το κλίμα δεν βοηθά και η κατάσταση στο Steam, όπου το Monster Hunter Wilds έχει πέσει στην κατηγορία “Mostly Negative” από review bombing, κυρίως λόγω των performance προβλημάτων σε PC και της έλλειψης ουσιαστικού περιεχομένου μετά το campaign. Πολλοί παίκτες έχουν γυρίσει πίσω σε παλαιότερους τίτλους της σειράς ή εκφράζουν δημόσια απογοήτευση, αλλά όπως φαίνεται, ένα μέρος της κοινότητας έχει περάσει τα όρια της κριτικής και έχει καταφύγει σε προσωπικές επιθέσεις.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ιαπωνική εταιρία παίρνει τέτοια στάση. Η Square Enix είχε εφαρμόσει παρόμοια πολιτική νωρίτερα φέτος, ενώ και άλλοι εκδότες έχουν αρχίσει να παίρνουν πιο ενεργό ρόλο στην προστασία του προσωπικού τους απέναντι στην τοξικότητα ενός μέρους του fanbase.
Το σημαντικότερο όμως είναι πως το ζήτημα ξεπερνά το πλαίσιο ενός προβληματικού παιχνιδιού. Αναδεικνύει για άλλη μια φορά την εύθραυστη σχέση μεταξύ δημιουργών και κοινού στο σημερινό gaming landscape – μια σχέση που απαιτεί κριτική με σεβασμό και όχι τη στοχοποίηση ανθρώπων πίσω από τις οθόνες.
Διαβάστε ακόμα:
Με ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα ξεκίνησε το Palworld το ταξίδι του στο PlayStation 5
Σχόλια 1