Το Kotaku πρόσφατα έριξε ένα από τα άρθρα “βόμβες” του στη βιομηχανία του gaming, αυτή τη φορά εξηγώντας μία σκοτεινή ιστορία για το πώς ξεκίνησε να υπάρχει το Anthem της BioWare.
Όπως σε κάθε τέτοιο άρθρο του Kotaku, παρακολουθούμε το θέμα πολύ σχολαστικά, από την πλευρά δεκαεννέα τωρινών και προηγούμενων εργαζομένων της BioWare, καθώς και της ευρύτερης ομάδας ανάπτυξης.
Ίσως δεν είναι δυνατόν να δικαιώσουμε περιληπτικά ένα ερευνητικό άρθρο 11.000 λέξεων, αλλά το Kotaku αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
Το παιχνίδι βρισκόταν σε ανάπτυξη για σχεδόν 7 χρόνια, ενώ η βασική παραγωγή του ξεκίνησε τους τελευταίους 18 μήνες. Κυρίως επικρατούσαν διαφωνίες μεταξύ των διαφορετικών studio που είχαν ενωθεί για το παιχνίδι, και ταυτόχρονα οι διαφωνίες όλων αυτών με τη διοίκηση. Η διοίκηση επέμενε να γίνεται η ανάπτυξη όλων των παιχνιδιών (όπως και του Anthem) στη Frostbite Engine “για να γίνεται ανταλλαγή γνώσεων και να μην πηγαίνουν πολλά χρήματα σε άδειες”. Η Frostbite δεν είχε κατασκευαστεί για παιχνίδια τέτοιου είδους, με αποτέλεσμα να είναι πολύ δύσκολη η ανάπτυξη.
Επίσης έγιναν πολλές αλλαγές στο σενάριο και την ιδέα του παιχνιδιού, κάτι που επηρέαζε ολόκληρη την παραγωγή και δεν οδηγούσε σε πρόοδο. Φαίνεται ακόμη πως το demo της E3 2017 ουσιαστικά ήταν αποτέλεσμα μιας σύντομης προσπάθειας να εντυπωσιαστούν τα διοικητικά στελέχη. Στην Ε3 αυτή το παιχνίδι δεν είχε ξεκινήσει παραγωγή, ωστόσο ανακοινώθηκε κυκλοφορία του σε περίπου ενάμιση χρόνο από τότε. Πολλοί developers λόγω της κατάστασης είχαν φτάσει σε επίπεδα κατάθλιψης και σοβαρού άγχους.
Ο καθένας είναι ελεύθερος να κρίνει την υπόσταση αυτών των δηλώσεων. Ωστόσο, η BioWare μέσα σε 15 λεπτά από την ανάρτηση του άρθρου, είχε ήδη στείλει την (σχετικά σύντομη) απάντησή της. Πάνω σε ένα άρθρο που μάλλον χρειάζεται αρκετά περισσότερο χρόνο να διαβάσει και να κατανοήσει κάποιος.
Η BioWare με τη σειρά της, λοιπόν, δηλώνει πως οι εντατικές ώρες “δεν ήταν ένα σημαντικό θέμα για ανατροφοδότηση στις ύστερες αναλύσεις μας”, και πως “δε βλέπουμε την αξία στη σκληρή κριτική για κάποιον, ή το έργο του. Δεν πιστεύουμε ότι τα άρθρα που το κάνουν αυτό βελτιώνουν την βιομηχανία και την τέχνη μας”.
Εκτός από την αρχική άποψη ότι “γίνεται άδικη εστίαση σε συγκεκριμένα μέλη και ηγέτες ομάδων”, το υπόλοιπο μήνυμα εξηγεί πως ενώ η υγεία και ευημερία των μελών της ομάδας λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Η δημιουργική διαδικασία είναι συχνά δύσκολη, αλλά “όλη μας η προσοχή είναι στους παίκτες” και “ό,τι κάνουμε, το κάνουμε για εσάς”.
Παρότι σε διάστημα 2 ημερών το Kotaku δημοσίευσε νέα επιστολή του γενικού διευθυντή της BioWare, Casey Hudson, που φαίνεται να αναγνωρίζει τα προβλήματα και να δείχνει πρόθυμος να ακούσει τις σκέψεις του προσωπικού, ο τρόπος που αντιμετωπίζει η BioWare μια πιθανή δημοσιοποίηση φαίνεται αμφισβητούμενος.
Μέχρι να έχουμε νεότερα από την ίδια την εταιρεία για την κατάσταση, τα σχόλια… δικά σας.