Πολλά έχουν γραφτεί και άλλα τόσα έχουν ειπωθεί για το φαινόμενο των μικροσυναλλαγών στα παιχνίδια και όλοι κατά γενική ομολογία απορρίπτουν την εφαρμογή τους. Η γενική κατακραυγή από το σύνολο της gaming κοινότητας φαίνεται ότι πιάνει τόπο τους τελευταίους μήνες και με τη σειρά τους οι εταιρίες είτε αλλάζουν το τρόπο με το οποίο γίνονται περιορίζοντας τες σε αντικείμενα καθαρά διακοσμητικά, κρατώντας τες μακριά από το gameplay είτε τις αφαιρούν τελείως.
Το ζήτημα είναι πως η ζημιά για τους τίτλους αυτούς έχει ήδη γίνει, με αντίκτυπο στις πωλήσεις τους και στη φήμη των εταιρών. Το παράδειγμα της EA και του Battlefront 2 είναι χαρακτηριστικό.
Μετά από μόλις έξι μήνες κυκλοφορίας το Middle-Earth: Shadow Of War μπαίνει και αυτό στο χορό των παιχνιδιών που τροποποιούν τις μικροσυναλλαγές, αφαιρώντας τες τελείως, εξισορροπώντας ταυτόχρονα το gameplay του, ακολουθώντας τις υποταγές του feedback που δόθηκε αυτό το διάστημα. Με μια ανακοίνωσή της στο forum της κοινότητας του παιχνιδιού, η Monolith γνωστοποίησε ότι αφαιρεί τη δυνατότητα να αγοράσει κάποιος τα chest του παιχνιδιού, με νέο update.
Πιο αναλυτικά οι παραγωγοί αναφέρουν πως η δυνατότητα αγοράς Orcs στο Market υποδαυλίζει το σύστημα πάνω στο οποίο στηρίζεται η εμπειρία του παιχνιδιού, δηλαδή το Nemesis System και καταλήγουν πως αφαιρούνται οριστικά τα Gold War Chests και το Market.
Οι παίχτες που διαθέτουν gold, το νόμισμα του παιχνιδιού, έχουν μέχρι και της 17 Ιουλίου να το ξοδέψουν αφού μετά από αυτή την ημερομηνία τα chest δε θα είναι πλέον διαθέσιμα. Σε ότι αφορά την αγορά gold, αυτή παύει στις 8 Μαΐου.
Το Shadow Of War και οι μικροσυναλλαγές που περιείχε σε συνδυασμό με το grinding που επέβαλε εμμέσως στους παίχτες τα οποία είχαν άμεση σύνδεση με το gameplay, υπήρξε η αφορμή για τη συζήτηση που ακολούθησε σχετικά με τα loot boxes και τα microtransactions και η οποία μονοπώλησε το ενδιαφέρον της gaming κοινότητας τους προηγούμενους μήνες.