Το PlayStation κατοχύρωσε μια νέα πατέντα για μια συσκευή αξιολόγησης μετάφρασης, η οποία θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το χρόνο και το κόστος ανάπτυξης των βιντεοπαιχνιδιών. Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης στη βιομηχανία του gaming έχει σημειώσει αρκετές καινοτομίες, με εταιρείες όπως η JALI Research να έχουν μοιραστεί στο παρελθόν την τεχνογνωσία τους με τη Sony. Ωστόσο, το PlayStation φαίνεται να προχωρά ένα βήμα πιο πέρα στην εξέλιξη της τεχνολογίας μετάφρασης.
Ένα νέο βήμα για τη βελτίωση του localization
Η τοπικοποίηση (localization) στα βιντεοπαιχνίδια είναι γνωστό ότι παρατείνει τον αναπτυξιακό κύκλο των έργων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Cyberpunk 2077, το οποίο προσέφερε συγχρονισμό χειλιών για κάθε γλώσσα μέσω της τεχνολογίας της JALI Research, αλλά εξακολουθούσε να απαιτεί χρόνια ανάπτυξης και εντατικού crunch.
Σύμφωνα με το Tech4Gamers, το PlayStation υπέβαλε το 2023 μια νέα πατέντα για ένα Σύστημα και Συσκευή Αξιολόγησης Μετάφρασης, η οποία δημοσιεύθηκε στις 5 Μαρτίου 2025. Η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να επιταχύνει τη διαδικασία μετάφρασης και προσαρμογής διαλόγων, καθώς αξιολογεί αυτόματα την ακρίβεια των μεταφρασμένων φράσεων σε σχέση με τις αντίστοιχες κινήσεις του προσώπου των χαρακτήρων.



Πώς λειτουργεί η νέα τεχνολογία μετάφρασης της PlayStation;
Η περιγραφή της πατέντας αναφέρει έναν επεξεργαστή που ανιχνεύει τις ομοιότητες των κινήσεων του στόματος με μια ακολουθία φωνημάτων, δηλαδή των βασικών ήχων μιας γλώσσας. Το σύστημα συγκρίνει τη γλωσσική ακολουθία πριν και μετά τη μετάφραση και προσδιορίζει πόσο ταιριάζει η κίνηση του στόματος με τον ήχο, επιτρέποντας διορθώσεις για τη βέλτιστη προσαρμογή των εκφράσεων.
Αν και η πατέντα δείχνει εντυπωσιακή, δεν είναι ακόμα σαφές αν θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά από την PlayStation ή αν θα εφαρμοστεί σε ευρύτερο επίπεδο. Η απόφαση αυτή θα επηρεάσει σημαντικά την αξία της τεχνολογίας και την πιθανή διάθεσή της σε περισσότερους developers.
Πώς μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη των PlayStation τίτλων;
Εάν η Sony αποφασίσει να χρησιμοποιήσει το σύστημα αυτό σε δικές της παραγωγές, θα μπορούσε να βελτιώσει τον αναπτυξιακό κύκλο μεγάλων αποκλειστικών τίτλων όπως το Intergalactic: The Heretic Prophet και το Ghost of Yotei. Η τεχνολογία αυτή θα επέτρεπε στις ομάδες ανάπτυξης να επικεντρωθούν περισσότερο στο gameplay και στη συνολική εμπειρία του παίκτη, μειώνοντας το χρόνο και το κόστος που απαιτεί η τοπικοποίηση.
Παρότι η εφαρμογή της πατέντας παραμένει άγνωστη προς το παρόν, η Sony φαίνεται να κάνει σημαντικά βήματα στην αυτοματοποίηση της μετάφρασης και στη μείωση των χρονοβόρων διαδικασιών ανάπτυξης παιχνιδιών. Αν η τεχνολογία αυτή βρει ευρεία εφαρμογή, θα μπορούσε να φέρει ταχύτερες κυκλοφορίες τίτλων και καλύτερη ποιότητα localization για όλους τους παίκτες
Διαβάστε ακόμη:
Λεπτομέρειες ίσως για το τελευταίο update της Season 1 του Marvel Rivals
Ένα νέο βίντεο παρουσιάζει αναλυτικά την επιστροφή του Verdansk στο Warzone
Σχόλια 2