Έχοντας ακούσει πάρα πολύ καλά λόγια για το τρίτο μέρος της σειράς Company of Heroes, την γνωστή RTS σειρά παιχνιδιών, ήθελα να δω με τα μάτια μου τις αλλαγές και τα ανανεωμένα φρέσκα γραφικά του COH3, καθώς από το τελευταίο παιχνίδι της σειράς, που κυκλοφόρησε πριν 10 χρόνια, έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα σε όλους του τομείς του παιχνιδιού. Ετοιμάστηκα λοιπόν να ζήσω την ένταση του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, με τις αιματηρές και γεμάτες ένταση μάχες του στην οθόνη μου.
Αυτή την φορά η δράση μεταφέρεται νότια, στην Ιταλία και στις ερήμους της Βορείου Αφρικής, αντί για την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. H Relic Entertainment έχει χωρίσει το campaing του Company of Heroes 3 σε δύο μέρη, το πρώτο διαδραματίζεται στην Ιταλία με τις γραφικές πόλεις και χωριουδάκια της να είναι στο πρώτο πλάνο των πολεμικών επιχειρήσεων και το δεύτερο στην ζεστή και άνυδρη Αφρική που οι στρατιώτες και τα μηχανήματα φτάνουν στα όρια τους. Σκοπός φυσικά, είναι η απελευθέρωση της Ιταλίας και της Αφρικής από τα ναζιστικά στρατεύματα των δυνάμεων του Άξονα.
Μια καινοτομία που μου άρεσε ιδιαίτερα, είναι η ύπαρξη ενός στρατηγικού χάρτη όπου δεν ακολουθείτε γραμμικό σενάριο, όπως στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, αλλά επιλέγεις εσύ την πορεία που θα ακολουθήσει ο στρατός σου. Έτσι το COH3 έχει έναν πιο αργό ρυθμό, καθώς είναι turned based, τουλάχιστον στο κομμάτι του Strategic Map. Στις αποστολές, εκτός από τις main missions υπάρχουν και οι λεγόμενες, skirmish missions ΑΛΛΆ και οι bonus missions, που απλά σε βοηθάνε να ανέβουν επίπεδο οι μονάδες σου μέσω του xp και να αποκτήσουν νέες ικανότητες αλλά και βοήθειες που τις ξεκλειδώνεις την κατάλληλη στιγμή. Όπως για παράδειγμα, το μπαράζ βομβαρδισμών από τα συμμαχικά πλοία ή την ανάπτυξη επίλεκτων αλεξιπτωτιστών σε οποιοδήποτε σημείο του χάρτη ή ακόμα και την χρησιμοποίηση αναγνωριστικών αεροπλάνων ή βομβαρδιστικών από κάποιο κοντινό αεροδρόμιο που έχετε απελευθερώσει.
Μιας και μιλάμε για τις μονάδες σας, είτε είναι πεζικό, είτε μηχανοκίνητα οχήματα, σαν ένα κλασσικό RTS παιχνίδι στο COH3 χρησιμοποιείται η τακτική πέτρα-ψαλίδι-χαρτί. Το οποίο μεταφράζεται στο ότι κάποιες μονάδες υπερισχύουν απέναντι σε κάποιες άλλες κυκλικά. Και για να δώσω ένα παράδειγμα, θα δείτε τις μονάδες των τυφεκιοφόρων σας να εξαϋλώνονται από μια μονάδα machine gun ακόμα και πίσω από μια κάλυψη ενός φράχτη ή από ένα χαμηλό τοιχάκι. Κάπου εδώ να κάνω μια παρένθεση και να πω πως τα πλήρως καταστρέψιμα περιβάλλοντα, είναι άλλη μια ευχάριστη και καλοδεχούμενη προσθήκη και αναβάθμισή του παιχνιδιού.
Κλείνω την παρένθεση και συνεχίζω με ένα άλλο θετικό στοιχείο, το οποίο είναι η συνεργασία των μονάδων, καθώς μπορείτε με μια μονάδα πεζικού να καθηλώσετέ το εχθρικό πεζικό και με μια άλλη μονάδα όλμου να τους αποτελειώσετε με ένα μπαράζ όλμων που στοχεύει την θέση του αντιπάλου. Κάθε μονάδα έχει το δικό της τρόπο παιξίματος και όπλα που πρέπει να πειραματιστείτε για να βρείτε την ισορροπία. Και θα μου πείτε τώρα, τι σόι παιχνίδι στρατηγικής θα ήταν τότε αν δεν σε ανάγκαζε να σκεφτείς στρατηγικά σαν έναν στρατηγός και να οργανώσεις λίγο το πλάνο μάχης; Αλλά δεν πειράζει, καλό είναι να το αναφέρουμε.
Το main story του παιχνιδιού είναι εύκολο, σχετικά. Τουλάχιστον για κάποιον που έχει εμπειρία στα RTS παιχνίδια καθώς ο εχθρός δεν παίρνει πρωτοβουλίες και δεν κάνει έξυπνές κυήσεις. Στο στρατηγικό χάρτη δεν αντιμετώπισα κάποια πρόκληση από τους Γερμανούς στρατηγούς, που φημίζονταν για την εξυπνάδα και τις καινοτόμες τακτικές τους π.χ. το Blitzkrieg. Τα πράγματα (δυστυχώς) δεν αλλάζουν ούτε κι αν αποφασίσεις να αλλάξεις προς τα πάνω το επίπεδο δυσκολίας του παιχνιδιού από τις ρυθμίσεις. Κάτι που είναι λίγο απογοητευτικό, πάρα τις διάφορες bonus αποστολές που σας δίνει το παιχνίδι, όπως π.χ. να διασώσετε κάποια ομάδα ανταρτών που πολεμάει στο πλευρό σας ή να ασφαλίσετε προμήθειές από το να πέσουν στα χέρια του εχθρού. Θα μπορούσε να γίνει λίγο καλύτερη δουλεία σε αυτόν το τομέα για να έχει λίγο περισσότερη διάρκεια αυτό το καταπληκτικό παιχνίδι.
Πέρα από αυτό, οι πίστες του παιχνιδιού είναι γεμάτες από ένταση και ευχαριστήθηκα μάχες που σφύζουν από ρεαλισμό. Ειδικά τα animations των μονάδων είναι το λιγότερο… απολαυστικά. Πολλές φορές βρήκα τον εαυτό μου να χρησιμοποιεί το μπαράζ πυροβολικού αναίτια, απλά για να απολαύσω την καταστροφή και τον τρόμο που φέρνει και εκεί που κάποτε ήταν ένα όμορφο γραφικό χωριουδάκι της Ιταλίας να έχει μετατραπεί σε σωρό από ερείπια και μπάζα, με τους κρατήρες των βομβών του πυροβολικού μου να το έχουν μετατρέψει σε σεληνιακό τοπίο. Και όχι, δεν είμαι πολεμοχαρής, απλά έχει γίνει τόσο καλή δουλειά, που σε τραβάει από μόνο του το παιχνίδι στην καταστροφή.
Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για τα στοιχεία του παιχνιδιού (animations, γραφικά,missions, Special abilities των μονάδων κτλ) που το κάνουν μια μαγευτική εμπειρία, αλλά πρέπει κάποιος να το ζήσει για να μην θεωρηθώ υπερβολικός. Η Relic Entrertainment έχει κάνει εξαιρετική δουλεία στο παιχνίδι και παρά τα 1-2 αρνητικά που παρατήρησα, η συνολική εμπειρία αγγίζει το τέλειο.
Το όλο συμπέρασμα που αποκόμισα από το παιχνίδι είναι ότι πρόκειται για ένα συμπαγές παιχνίδι στρατηγικής με τα δύο τεράστια campaign του να χαρίζουν πολλές ώρες εθιστικού και διασκεδαστικού παιχνιδιού. Θα ήθελα μόνο λίγο δυσκολότερη την κύρια ιστορία του παιχνιδιού, έτσι για να υπάρχει μια πρόκληση, να δυσκολευτώ λίγο παραπάνω. Αλλά το παιχνίδι σε αποζημιώνει με όλα τα υπόλοιπα που προσφέρει. Και τα προσφέρει απλόχερα. Ειδικά το γεγονός ότι μπορείς να παίξεις μια πίστα με πολλούς τρόπους προσέγγισης, διαφορετικούς κάθε φορά, με έκανε και λάτρεψα το COH3. Δεν χρειάστηκα δεύτερο λόγο, αν και υπάρχουν πολλοί λόγοι να το αγαπήσει κανείς. Κι αν το δοκιμάσεις κι εσύ, είμαι σίγουρος ότι θα έχεις την ίδια αντίδραση.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8/10
Διαβάστε ακόμη:
Σχόλια 4