Σήμερα έχω την τιμή να σας παρουσιάσω ένα τίτλο, ο οποίος έχει αφήσει κυριολεκτικά εποχή. Το Indiana Jones and the Great Circle είναι μια τολμηρή απόπειρα μεταφοράς ενός από τα πιο αγαπημένα franchises του κινηματογράφου στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών. Η MachineGames, γνωστή για τα δυναμικά της παιχνίδια πρώτου προσώπου (Wolfenstein και Quake), προσφέρει στους παίκτες μια περιπέτεια γεμάτη κινδύνους, μυστήριο και φυσικά τη χαρακτηριστική γοητεία του Indiana Jones σε πρώτο πρόσωπο.
Ξεκινώντας, θα ήθελα να μοιραστώ με όλους εσάς το βασικότερο red flag του τίτλου αυτού που είναι φυσικά το realtime raytracing, όπου όποιος έχει κάρτα γραφικών 7ετίας (στην περίπτωσή μου 1080ti) το παιχνίδι κυριολεκτικά δεν μπορεί να τρέξει καθόλου και πρέπει να αναγκαστείς να κάνεις upgrade το setup σου. Κοινώς σε αναγκάζει να πληροίς τα κριτήρια των minimum requirements. Ευτυχώς, στην περίπτωση μου διαθέτω laptop σχετικά καινούργιο και μπόρεσα να πραγματοποιήσω αυτό το review. Ένα μεγάλο μπράβο στην Bethesda λοιπόν για αυτή την ‘τεμπέλικη’ απόφαση των devs.

Περνάμε τώρα στην πλοκή του παιχνιδιού που διαδραματίζεται ανάμεσα στα γεγονότα του Temple of Doom και του Last Crusade, προσφέροντας μια συναρπαστική ματιά σε ένα αδημοσίευτο κεφάλαιο της ζωής του Indiana. Ο παίκτης ξεδιπλώνει ιστορικά μυστήρια ενώ αντιμετωπίζει τη συνεχιζόμενη απειλή των φασιστών. Το σενάριο ισορροπεί τέλεια μεταξύ της νοσταλγίας για τους οπαδούς της σειράς και της δημιουργίας μιας αυτόνομης ιστορίας γεμάτης δράση. Η ερμηνεία του Troy Baker ως νεότερος Indiana Jones ενισχύει την πλοκή, δίνοντας χιούμορ και συναισθηματικό βάθος στον χαρακτήρα. Η γραφή και τα σκηνικά διατηρούν μια κινηματογραφική αίσθηση, με συναρπαστικές σκηνές δράσης και ήσυχες στιγμές ανακάλυψης που αντανακλούν την κλασική γοητεία του χαρακτήρα.

Το παιχνίδι μας μεταφέρει σε μια ποικιλία περιοχών, από πυκνές ζούγκλες και ερείπια μέχρι κατεστραμμένα τοπία. Αυτά τα περιβάλλοντα είναι γεμάτα λεπτομέρειες και στοιχεία της πλοκής, ενισχύοντας την εμπειρία του παίκτη και προσφέροντας την αίσθηση ότι ζει μέσα στις περιπέτειες του Indiana.
Οι μηχανισμοί του παιχνιδιού συνδυάζουν εξερεύνηση, επίλυση γρίφων και μάχες με μοναδικό τρόπο. Το μαστίγιο του Indiana αποτελεί κεντρικό εργαλείο, που χρησιμοποιείται τόσο για εξερεύνηση όσο και για μάχες. Ο παίκτης μπορεί να χρησιμοποιήσει το μαστίγιο για να αφοπλίσει εχθρούς, να σκαρφαλώσει τοίχους και να λύσει περιβαλλοντικούς γρίφους, προσδίδοντας μια αίσθηση αυθεντικότητας και ευρηματικότητας. Οι μάχες βασίζονται περισσότερο στη βία παρά στη στρατηγική, ενώ όσο μάχεσαι καταλαβαίνεις πως οι γροθιές σου έχουν βάρος και το παιχνίδι δίνει έμφαση στη χρήση αντικειμένων του περιβάλλοντος ως αυτοσχέδιων όπλων, καθώς και την χρήση του κουμπιού parry-block.

Βέβαια, από την δική μου σκοπιά το παιχνίδι πάσχει από ένα πολύ ρηχό combat σύστημα, ενώ από τα πρώτα τρέιλερ παρουσίασης φαινόταν πως θα είχαμε κάποια μεγάλη καινοτομία, ίσα ίσα φαίνεται να είναι το ακριβώς αντίθετο. Επιπροσθέτως, αν και οι μάχες είναι παρόλα αυτά διασκεδαστικές, ο περιορισμένος αριθμός εχθρών μπορεί να δημιουργήσει αίσθηση επανάληψης με την πάροδο του χρόνου. Ακόμη, το παιχνίδι περιορίζει τα πυρομαχικά, ενισχύοντας τη χρήση της λογικής και της επινοητικότητας του παίκτη. Οι γρίφοι αποτελούν ένα από τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού, με ποικιλία από ευχάριστες προκλήσεις όπως καθρέπτες φωτός και αποκωδικοποιήσεις. Η δυνατότητα ρύθμισης της δυσκολίας των γρίφων και των μαχών ξεχωριστά, καθιστά το παιχνίδι προσιτό για διαφορετικούς τύπους παικτών.

Τα γραφικά είναι εντυπωσιακά κάποιες φορές, με πλούσιες λεπτομέρειες στα περιβάλλοντα, ρεαλιστικά μοντέλα χαρακτήρων και εντυπωσιακή χρήση φωτισμού και αντανακλάσεων. Η τεχνολογία ray tracing κάνει τις σκηνές, όπως ερείπια φωτισμένα από δάδες, να ξεχωρίζουν.
Παρά την οπτική ποιότητα όμως, παρατηρούνται αρκετά προβλήματα με το ray tracing και θέλω να δηλώσω την μέγιστη απογοήτευση μου σε αυτό το κομμάτι. Ενώ, έπαιζα το παιχνίδι στα high settings παρατήρησα αρκετά προβλήματα στην πιστότητα του φωτισμού, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες επικρατεί ένα άσχημο γκρι χρώμα το οποίο αλλοιώνει και τα ίδια τα μοντέλα των χαρακτήρων, καθώς και το περιβάλλον γενικότερα. Κατά την άποψή μου, δεν νοείται βιντεοπαιχνίδι της τωρινής εποχής με απίστευτα μεγάλο budget και από κολοσσούς όπως η Bethesda να πάσχουν από τέτοιου είδους προβλήματα. Σε άλλα νέα, όταν ‘γύρισα’ το παιχνίδι στα ultra το πρόβλημα επιλύθηκε, άρα αυτό που καταλαβαίνω είναι πως το παιχνίδι σε παροτρύνει να έχεις high end σύστημα γενικότερα, πράγμα το οποίο το θεωρώ απαράδεκτο.


Η μουσική επένδυση, από τον Gordy Haab, συνδυάζει κλασικά θέματα του John Williams με νέες συνθέσεις, ενισχύοντας την αίσθηση της περιπέτειας. Οι ήχοι του περιβάλλοντος, όπως το χαρακτηριστικό ‘σπάσιμο’ του μαστιγίου, προσφέρουν μια πλούσια ακουστική εμπειρία. Επιπλέον, θέλω να τονίσω πως το συγκεκριμένο soundtrack και το vibe γενικότερα σε γυρίζουν πολλά χρόνια πίσω, καθώς έχουν δομηθεί με τέτοιο τρόπο που σε κάνουν να νιώθεις νοσταλγία και να εκτιμάς τις παλιές ταινίες του George Lucas και αυτό το franchise που άφησε εποχή.
Συμπερασματικά, το Indiana Jones and the Great Circle προσπαθεί να αναδείξει το πνεύμα του θρυλικού franchise, αλλά δεν καταφέρνει να προσφέρει μια απόλυτα ικανοποιητική εμπειρία. Αν και το παιχνίδι εντυπωσιάζει με τους έξυπνους γρίφους και τις νοσταλγικές αναφορές, ο κορμός του παιχνιδιού, όπου είναι οι επαναλαμβανόμενοι μηχανισμοί, οι ρηχές μάχες και τα επαρκή bugs που περιβάλλουν το παιχνίδι, του περιορίζουν τη συνολική του αξία. Οι μηχανισμοί του μαστιγίου και οι περιβαλλοντικοί γρίφοι προσφέρουν κάποιες έξυπνες στιγμές, αλλά αυτές επισκιάζονται από τη μονοτονία των μαχών και την περιορισμένη ποικιλία εχθρών. Οι μηχανισμοί κίνησης υποφέρουν επίσης από αδεξιότητα, ιδιαίτερα η αδυναμία μεταφοράς μεγάλων όπλων κατά την αναρρίχηση, κάτι που διακόπτει τη ροή του παιχνιδιού. Παρά την προσοχή στη λεπτομέρεια, τεχνικά προβλήματα μειώνουν την καθηλωτική εμπειρία που θα μπορούσε να προσφέρει ο κόσμος του παιχνιδιού.
Τέλος, το Indiana Jones and the Great Circle είναι ένα αξιοπρεπές action-adventure παιχνίδι, αλλά αποτυγχάνει να αποδώσει πλήρως τη μαγεία και τη δράση του αρχικού υλικού. Είναι ένα παιχνίδι που απευθύνεται κυρίως στους φανατικούς οπαδούς του χαρακτήρα, παρά σε εκείνους που αναζητούν μια πρωτοποριακή ή άψογα εκτελεσμένη εμπειρία.
Βαθμολογία: 7/10
Διαβάστε ακόμη:
Πρόβλημα με μια συγκεκριμένη ικανότητα του Spider-Man στο Marvel Rivals