Ένας ιδιαίτερος Dragon Ball τίτλος που έχει λίγο απ’ όλα
Παιχνίδια όπως το Dead by Daylight, δεν είναι του γούστου μου, not my cup of tea που λένε και οι Άγγλοι. Τα θεωρώ unfair και unbalanced, αφού για να ξεκλειδώσεις καλά abilities, πρέπει είτε να grind-άρεις, είτε να βάλεις χρήματα, ενώ ήδη έχεις πληρώσει μια Χ τιμή για το παιχνίδι.
Σε μια τέτοια λογική μπήκε και η Dimps, ομάδα ανάπτυξης του Dragon Ball: The Breakers. Δοκίμασα την open beta του παιχνιδιού στο Steam, οπότε σκέφτηκα να γράψω κάποιες σκέψεις που είχα παίζοντας.
Το Dragon Ball: The Breakers έχει ακριβώς την ίδια φιλοσοφία με το Dead by Daylight σαν παιχνίδι. Ένας Killer (στην περίπτωση του Breakers έχει τον τίτλο Raider) και επτά Survivors. Ο Raider κυνηγάει τους Survivors, ενώ εκείνοι προσπαθούν να βρουν τρόπους να διαφύγουν για να μην πεθάνουν.
Το κάθε match περνάει από τρεις φάσεις:
- Search Phase: Στο Search Phase οι Survivors πρέπει να βρουν κάποια κλειδιά και να τα τοποθετήσουν στις περιοχές που ανήκουν. Όταν τα κλειδιά μπουν στην θέση που πρέπει, γίνεται spawn το Super Time Machine Startup System. Να σημειωθεί πως ο Raider μπορεί να καταστρέψει μια περιοχή, σκοτώνοντας όσους είναι μέσα, αλλά μειώνοντας τα κλειδιά που χρειάζονται, αφού μετά την καταστροφή υπάρχει μείον μια περιοχή.
- Defense Phase: Το Defense Phase διαρκεί, είτε μέχρι οι Survivors ενεργοποιήσουν το Super Time Machine Startup System, για να ξεκινήσει το Super Time Machine, είτε μέχρι να το καταστρέψει ο Raider για να τους κρατήσει εκεί.
- Escape Phase: Το Escape Phase τελειώνει με τους Survivors να φεύγουν χρησιμοποιώντας το Escape Time Machine ή όταν ο Raider σκοτώσει όλους τους Survivors.
Ο μηχανισμός προφανώς έχει εμπνευστεί από τα generators του Dead by Daylight, τα οποία μόλις ενεργοποιήσεις, πρέπει να κατεβάσεις τον μοχλό και να ξεφύγεις από τον Killer. Αντίστοιχα βάλτε τα generators στον ρόλο των κλειδιών, το Super Time Machine Startup System στον ρόλο του μοχλού, και την πόρτα της διαφυγής, στον ρόλο του Escape Time Machine. Δεν είναι ακριβώς ίδιοι οι χρόνοι ενεργοποίησης, απλά ακολουθεί την ίδια λογική ως προς την ακολουθία των ενεργειών.
Το menu του παιχνιδιού έχει την μορφή ενός μικρού lobby, στο οποίο ο χαρακτήρας περπατάει και μπορεί να διαλέξει να μιλήσει σε λίγα NPCs, αλλά και σε vendors, τα οποία πουλούν ρούχα για το customization του χαρακτήρα, voice lines για τους Raiders και Skills για τον χαρακτήρα.
Ίσως κάποιοι μέχρι τώρα να αναρωτηθούν γιατί έχω γράψει «λίγο απ’ όλα». Μέχρι στιγμής περιέγραψα το πώς ακριβώς δουλεύει το παιχνίδι, το θέμα είναι πως έχει και άλλα μικρότερα κομμάτια τα οποία το απαρτίζουν.
Συγκεκριμένα, το παιχνίδι έχει Gacha System. Αυτό σημαίνει πως ο παίχτης ποντάρει, είτε πραγματικά, είτε in-game χρήματα, έτσι ώστε να πάρει κάποια καινούργια skills ή χαρακτήρες που θα τους βοηθούν in-game ενάντια στους Raiders. Αυτό σημαίνει πως μπορείς να πετύχεις το ίδιο skill και δεν σου εγγυάται κανένας ότι θα τύχεις κάτι καινούριο.
Την συγκεκριμένη προσθήκη την θεωρώ «άσχημη». Όταν το παιχνίδι κυκλοφορήσει 14 Οκτωβρίου, θα κοστίζει 20€. Με το Gacha System που υπάρχει, το παιχνίδι σου λέει έμμεσα, «Θες να πετύχεις τα καλά skills; Δώσε λίγα λεφτά ακόμα και ΙΣΩΣ, κάτι να γίνει».
Το συγκεκριμένο έπρεπε να το σχολιάσω, καθώς τα skills είναι πάρα πολύ σημαντικά μέσα στο παιχνίδι. Για παράδειγμα, πέτυχα τον Tien από ένα summon και μου έδωσε το skill Solar Flare, το οποίο τυφλώνει τον Raider και σου δίνει χρόνο να ξεφύγεις. Οπότε υπάρχει ένα είδους paywall, αν θες να έχεις τα top skills και προφανώς το παιχνίδι θα λαμβάνει περιεχόμενο, οπότε δεν θα μείνει σε 5-10 skills.
Ένα ακόμα κομμάτι του παιχνιδιού είναι το Dragon Change. To Dragon Change έχει τρία επίπεδα, από το ένα έως το τρία. Το επίπεδο ανεβαίνει συλλέγοντας Charge Power από κάποια κουτιά μέσα στο παιχνίδι. Όταν ο Survivor ενεργοποιήσει το Dragon Charge, μπορεί να δανειστεί τις δυνάμεις κάποιου γνωστού fighter της σειράς, τον οποίο όμως, όπως και τα skills, πρέπει να πετύχεις από το Gacha System.
Όταν λοιπόν το Dragon Change ενεργοποιηθεί, ο Survivor μπαίνει σε ένα fighting mode και μπορείς να παίξεις μπουνιές με τον Raider για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Ναι δεν κάνω πλακά, μπορείς αν παίξεις φάπες με τον Cell, τον Frieza και τον Buu, χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις του Goku, του Vegeta, του Krillin κλπ.
Συνήθως σε αυτά τα παιχνίδια δεν θες να έχεις επαφή με τον Killer, εδώ όμως κάνει την διαφορά το παιχνίδι και σου λέει, «Ορίστε, βάζω και ένα υποτυπώδες fighting system και αν καταφέρεις να δείρεις τον Raider, μπορείς να κάνεις escape» και όντως αν μαζευτούν όλοι οι Survivors και χρησιμοποιήσουν Dragon Charge, μπορούν να δείρουν τον Raider και να κάνουν escape σκοτώνοντας τον. Δείτε το βίντεο και θα καταλάβετε.
Οπότε τι έχουμε; Ένα survival co-op, gacha, fighting game! Εντάξει, προφανώς υπερβάλω. Οι συγκεκριμένες προσθήκες δίνουν ένα twist στο survival co-op genre και το φρεσκάρουν ευχάριστα. Αν εξαιρέσουμε το gacha system του θέματος, πιστεύω ότι το παιχνίδι θα πάει αρκετά καλά και με σωστή διαχείριση ως προς το περιεχόμενο, ίσως να είναι το next big thing στο συγκεκριμένο genre.
Κλείνοντας θέλω να αναφέρω κάτι που με χάλασε. Τα γραφικά είναι μέτρια, τουλάχιστον στα μάτια μου. Αν πάρω σαν παράδειγμα τα προηγούμενα Dragon Ball παιχνίδια, ανεξαρτήτως ομάδας ανάπτυξης, έχουμε δει πανέμορφα παιχνίδια, όπως το Kakarot. Στην τελική ας έστελνε μια μικρή ομάδα η Bandai να βοηθήσει δεν ξέρω. Θεωρώ ότι το παιχνίδι χάνει εκεί, αλλά δεν νομίζω να του στοιχήσει γιατί δεν είναι το selling point του τα γραφικά.
Υ.Γ Μην ξεχάσετε να ψάξετε για τις Dragon Balls, κάτι μαγικό γίνεται όταν τις βρείτε όλες στο παιχνίδι!
Σχόλια 1