Ένα αρκετά υποσχόμενο πειρατικό παιχνίδι που δεν ανταπεξήλθε στις προσδοκίες του.
To Skull and Bones είναι ο νέος τίτλος της Ubisoft Singapore. Ένα action-adventure, open world, pirate RPG, το οποίο μετά από 7 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του παιχνιδιού στην E3 2017 και αρκετές καθυστερήσεις, κατάφερε να κυκλοφορήσει σε μια αρκετά καλή κατάσταση. Σε μια πρώτη ματιά, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι μια ανανεωμένη έκδοση του Assassins Creed Black Flag, καθώς και αυτή ήταν η αρχική ιδέα της Ubisoft το 2013.
Το παιχνίδι, διαδραματίζεται σε μια φανταστική εκδοχή του Ινδικού Ωκεανού κατά τη διάρκεια της Χρυσής Εποχής της Πειρατείας στα τέλη 17ου αιώνα. Οι παίκτες, μετά τη μεγάλη τους ήττα από τον βρετανικό στόλο, αναλαμβάνουν το ρόλο ενός πειρατή και πρέπει να χτίσουν την φήμη και τον στόλο τους από την αρχή. Στην πραγματικότητα, είσαι περισσότερο ένα πλοίο παρά ένας πειρατής. Εκτός από δύο κύριες περιοχές, την Saint Anne στα δυτικά και το Telok Penjarah στα ανατολικά, υπάρχουν οδυνηρά λίγα να κάνετε όταν δεν πλέετε. Όλα τα quest, ακόμα και η συλλογή πόρων από δέντρα και πέτρες, γίνονται από το πλοίο σας.
H μόνη αλληλεπίδραση που έχουμε με τον χαρακτήρα που δημιουργήσαμε στην αρχή του παιχνιδιού, είναι όταν κατεβαίνουμε στα διάφορα outpost που υπάρχουν στα νησιά για να πάρουμε νέα quest, να αγοράσουμε και να ψάξουμε treasure maps. Δεν υπάρχουν μάχες και λεηλασίες στη στεριά όπως θα περίμενε κανένας σε ένα πειρατικό παιχνίδι. Οι “γρίφοι” των treasure maps δεν είναι τόσο γρίφοι, παρά να θυμάστε τα ονόματα και τις φωτογραφίες των outpost και μετά το παιχνίδι σας βοηθάει να τα βρείτε σε ένα βαθμό που καταντάει αρκετά χαζό, αφού σας υποδείχνει ότι υπάρχει θησαυρός σε αυτό το νησί και όταν φτάσετε σχετικά κοντά, φωτίζει την περιοχή για να ξεθάψετε τον θησαυρό. Εάν περιμένατε να είστε πειρατής με όλη την έννοια της λέξης σίγουρα δεν θα το βρείτε στο Skull and Bones.
Από την άλλη, ο ανοιχτός κόσμος είναι αρκετά όμορφος. Σίγουρα τα γραφικά θα μπορούσαν να είναι λίγο καλύτερα, αλλά αυτό συμβαίνει όταν έχεις ένα παιχνίδι υπό ανάπτυξη τόσα χρόνια και δεν μπορείς να το υλοποιήσεις στην ώρα του. Μέχρι στιγμής, ο χάρτης χωρίζεται σε 3 διαφορετικές περιοχές, με κάθε περιοχή να έχει ξεχωριστά δικά της χαρακτηριστικά, διαφορετικούς πόρους και εχθρούς. Η εξερεύνηση αυτών των περιοχών και το άνοιγμα του χάρτη είναι θα έλεγα το πιο διασκεδαστικό μέρος του παιχνιδιού. Φαντάζομαι νέες περιοχές θα προστεθούν στον χάρτη με τα season pass, καθώς είναι ένα live service game και η αγορά των season pass θα το κρατήσουν “ζωντανό”.
Η προσαρμογή του πλοίου παίζει σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι κι εδώ είναι που ξεκινάει το πραγματικό grind. Κάθε νέο πλοίο, armor, έπιπλο και όπλο χρειάζεται ένα blueprint πριν μπορέσετε να μαζέψετε τους πόρους που χρειάζεται για να το φτιάξετε. Αυτή τη στιγμή στο παιχνίδι υπάρχουν 5 small και 4 medium πλοία, το καθένα με ξεχωριστά perks και δυνατότητες. Τα πλοία χωρίζονται σε 3 κατηγορίες, σε DPS, Tank και Support. Αν παίζετε με φίλους, χρειάζονται και οι 3 κατηγορίες πλοίων στο στόλο σας για να μπορέσετε να κυριαρχήσετε την ανοιχτή θάλασσα.
Μόλις ανοιχτείτε λίγο στην ανοιχτή θάλασσα, θα αρχίσετε επίσης να κατανοείτε τόσο τους εμπορικούς δρόμους όσο και την προσφορά και τη ζήτηση που επηρεάζουν την οικονομία σε διάφορα μέρη του κόσμου, γεγονός που προσθέτει ένα ενδιαφέρον μίνι παιχνίδι διαχείρισης οικονομίας στο μείγμα. Θα αποκτήσετε ακόμη και πρόσβαση στη μαύρη αγορά μέσω του The Helm, που ανοίγει τα endgame quests και το rank system που σας επιτρέπει να δημιουργείτε και να διαχειρίζεστε επιχειρήσεις του υποκόσμου δημιουργώντας και παραδίδοντας προϊόντα με εμπάργκο, όπως το όπιο. Αυτό ανοίγει έναν εντελώς νέο τρόπο για να γεμίσετε τις τσέπες σας, καθώς μπορείτε να μεταφέρετε νόμιμα και παράνομα αγαθά, αγοράζοντας χαμηλά σε ένα μέρος και πουλώντας ψηλά σε ένα άλλο. Αργότερα μπορείτε ακόμη και να κατακτήσετε οικισμούς για να τους μετατρέψετε σε εργοστάσια που παράγουν παθητικό εισόδημα και σας βοηθούν να αποκτήσετε πιο ισχυρό εξοπλισμό.
Για να προσθέσετε οικισμούς στη συλλογή σας, θα πρέπει να συμμετάσχετε στις δραστηριότητες PvP του παιχνιδιού, οι οποίες εμφανίζονται όσο προχωράτε τα quest του The Helm. Το Hostile Takeover είναι ένα slugfest όπου οι συμμετέχοντες πλέουν σε έναν οικισμό και μάχονται για τον έλεγχό του βλέποντας ποιος μπορεί να καταρρίψει τα πιο πολλά εχθρικά πλοία ή και παίκτες, ενώ τα Legendary Heists στέλνουν όλους να επιτεθούν στο ίδιο convoy που μεταφέρει θησαυρούς. Αυτά τα μεμονωμένα PvP events είναι ένας ωραίος συμβιβασμός από το να έχετε griefers στον server να επιτίθενται συνεχώς σε όλους.
Μετά από σχεδόν 40 ώρες, τo endgame του παιχνιδιού είναι απλά ένα άσκοπο grind, χωρίς καν να έχει αρκετή ποικιλία στις δραστηριότητες του για να κρατήσει τα πράγματα ενδιαφέροντα για πολύ καιρό. Ας ελπίσουμε ότι το επερχόμενο seasonal content θα παρέχει πραγματικούς λόγους για να θέλετε να ξεκλειδώσετε μεμονωμένα αντικείμενα που κοστίζουν χιλιάδες χρυσά νομίσματα Pieces of Eight, αλλά η Ubisoft θα πρέπει επίσης να προσθέσει πολλές περισσότερες δραστηριότητες για να κρατήσει αυτό το grind ενδιαφέρον. Γιατί αυτή τη στιγμή, κακά τα ψέματα, το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να επαναλάβετε τα ίδια περιορισμένα quest και να μεταφέρετε τα λάφυρα σας από κάθε οικισμό πίσω στη βάση.
Το Skull and Bones θα μπορούσε να είναι πολλά πράγματα, αλλά δεν είναι το απόλυτο πειρατικό παιχνίδι που παρουσίασε και υποσχέθηκε η ίδια η Ubisoft. Επαναλαμβανόμενα quest, ειδικά στην αρχή του παιχνιδιού, χρονοβόρες και επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες στο endgame και έλλειψη μιας συναρπαστικής ιστορίας. Η εξερεύνηση όμως, γύρω από τον Ινδικό Ωκεανό εκτοξεύοντας κανόνια, mortars και γιγαντιαία ballista στα εχθρικά καράβια είναι κάτι που σώζει αρκετά το παιχνίδι. Ίσως έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί με τον ίδιο τρόπο που αναπτύχθηκε το Sea of Thieves τα τελευταία πέντε περίπου χρόνια, αλλά δεν είμαι σίγουρος ακόμα ότι το Skull and Bones έχει την ίδια δέσμευση για μακροζωία.
Βαθμολογία 6/10
Διαβάστε ακόμη:
Σχόλια 3