Η Tencent, η μεγαλύτερη εταιρεία παιχνιδιών στον κόσμο, επενδύει στην υποστήριξη των νεοσύστατων στούντιο μέσω της πρωτοβουλίας Venture Lab.
Η συγκεκριμένη επιχειρηματική μονάδα βοηθά τα νέα στούντιο να δημιουργήσουν το πρώτο τους παιχνίδι, παρέχοντας επενδύσεις, μάρκετινγκ, συμβουλευτικές υπηρεσίες, πρόσβαση σε τεχνολογία, και βοήθεια με τον επιχειρηματικό σχεδιασμό και τον προϋπολογισμό.
Η ομάδα του Venture Lab ηγείται από τον Juno Shin, ο οποίος εργάζεται στον τομέα της επιχειρηματικής ανάπτυξης και επενδύσεων στην Tencent εδώ και 12 χρόνια.
Ο Shin έχει συγκεντρώσει μια ομάδα ειδικών, με περίπου 20 επαγγελματίες να εργάζονται ήδη στο Venture Lab, προκειμένου να επεκτείνουν τις υπηρεσίες του.
Το Venture Lab έχει ήδη προσφέρει υποστήριξη σε έργα όπως το Last Epoch από το indie στούντιο Eleventh Hour Games και το Enshrouded από τον Γερμανό προγραμματιστή Keen, το οποίο πρόσφατα ξεπέρασε τα τρία εκατομμύρια παίκτες επτά μήνες μετά την κυκλοφορία του.
Με την επιτυχία αυτή ο Shin δηλώνειότι “είναι η κατάλληλη στιγμή για να πούμε επισημά και δημοσιά για το το Venture Lab για όσα έχουν γίνει ως σήμερα και είμαστε όλοι υπερήφανοι.
Είναι η ευκαιρία να χρησιμοποιηθεί η εμπειρία της ομάδας του για να βοηθήσει τα νεοσύστατα στούντιο να αποφύγουν τα λάθη που συχνά κάνουν οι νέες επιχειρήσεις.
“Μετά από συνεργασία με εκατοντάδες στούντιο, απολαμβάνεις μερικές φορές την επιτυχία και, δυστυχώς, πιο συχνά μοιράζεσαι τον πόνο των αποτυχιών — αλλά αυτή είναι η φύση της δουλειάς, σωστά;” δηλώνει ο Shin.
“Υπάρχουν τόσα πολλά κοινά λάθη που κάνουν τα στούντιο, ειδικά τα νεοσύστατα, διότι κανείς δεν γεννιέται CEO.
Αυτοί οι άνθρωποι είναι φυσικά αισιόδοξοι δημιουργοί, αλλά δεν είναι απαραίτητα πολύ έμπειροι managers ή γνώστες θεμάτων όπως η δημιουργία τραπεζικών λογαριασμών, μισθοδοσία, τεχνολογικά ζητήματα, και η επικοινωνία με εκδότες και πλατφόρμες. “
“Η δουλειά μας είναι να βοηθήσουμε στη μείωση των κινδύνων από τα ίδια λάθη και να δείξουμε πώς να μεγιστοποιήσουν την επιτυχία του πρώτου τους παιχνιδιού.”
Το Venture Lab είναι η τελευταία πρωτοβουλία στην οποία η Tencent επενδύει για να βοηθήσει τρίτους προγραμματιστές, ακολουθώντας την κυκλοφορία του εκδοτικού label Level Infinite πριν από μερικά χρόνια.
Ο Shin παρατηρεί ότι, καθώς κάθε επιχείρηση αναπτύσσεται βήμα προς βήμα, το Venture Lab επικεντρώνεται σε αυτά τα κρίσιμα πρώτα βήματα.
“Η ποσοστά επιτυχίας για τα πρώτα παιχνίδια δεν είναι υψηλά, αλλά γι’ αυτό μας δίνει μεγάλη περηφάνεια να βοηθάμε τους developers να περάσουν από το μηδέν στο ένα,” εξηγεί.
“Αφού γίνει η επιτυχία, τότε είναι η ώρα για να κλιμακωθεί από το ένα στο δέκα, από το ένα στο εκατό.
“Μέσα στην Tencent Games, υπάρχει το Level Infinite, το οποίο βοηθά περισσότερο σε παιχνίδια με μεγαλύτερους προϋπολογισμούς στην έκδοση και την ανάπτυξη του παιχνιδιού σε μεγάλη κλίμακα. Έτσι συνεργαζόμαστε ο ένας με τον άλλο εντός του οικοσυστήματος Tencent Games.”
Η Tencent είναι η μεγαλύτερη και μία από τις πιο κερδοφόρες εταιρείες στη βιομηχανία παιχνιδιών, χάρη όχι μόνο στα εσωτερικά της παιχνίδια όπως το διάσημο παιχνίδι Honor of Kings, αλλά και στην κατοχή της της Sumo Group, της Funcom και της Riot Games, καθώς και σε διάφορες μετοχές σε εταιρείες όπως η Techland, Yager, Supercell, Miniclip, Epic Games, Don’t Nod, From Software, Krafton, Ubisoft, Frontier Developments, Paradox Interactive, Roblox και Platinum Games, για να αναφέρουμε μερικές.
Εξετάζοντας το μέγεθος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της Tencent, ερωτάται αν η εταιρεία έχει ευθύνη να υποστηρίξει τα νεοσύστατα στούντιο και τους indie developers προκειμένου να ενισχύσει ένα υγιές παγκόσμιο οικοσύστημα παιχνιδιών.
Ο Shin επισημαίνει ότι, ενώ η Tencent είναι σε θέση να βοηθήσει τη βιομηχανία συνολικά, τελικά επωφελείται από αυτές τις προσπάθειες.
“Δεν είμαστε μια φιλανθρωπική εταιρεία, σωστά;” γελάει. “Το κάνουμε για έναν λόγο. Καινοτομίες προέρχονται τελικά από μικρά στούντιο ή νέα έργα. Το Rust, το No Man’s Sky και άλλα είναι από μικρά στούντιο ανάπτυξης , ίσως 13 ή 14 άτομα.
Αλλά είναι αυτοί που προσπαθούν πραγματικά να καινοτομήσουν .
“Άρα πώς μεγιστοποιούμε την δημιουργική ελευθερία; Ο μόνος τρόπος είναι να ξεκινήσεις ένα νέο στούντιο, ένα νέο έργο ένα νέο παιχνίδι μια νέα ιδέα και να αναλάβεις το μέγιστο ρίσκο. Γιατί διαφορετικά, αν γίνεις μεγάλη εταιρεία όπως η Tencent, πρέπει να ενδιαφέρεσαι για την κερδοφορία και τη βιωσιμότητα.
“Πολλές από τις μεγάλες επιτυχίες που απολαμβάνουμε σήμερα ξεκίνησαν από πολύ μικρά στούντιο.
Riot Games, για παράδειγμα, αλλά και το Enshrouded, Last Epoch και Black Myth: Wukong.
Πιστεύουμε ότι το να ποντάρουμε και να βοηθήσουμε τα νεοσύστατα στούντιο να επιτύχουν είναι προς το συμφέρον μας, ώστε να μπορούμε να δημιουργούμε μαζί αυτές τις επιτυχίες και να απολαμβάνουμε όχι μόνο τις δημιουργικές προόδους αλλά και τις οικονομικές επιτυχίες. “Το κάνουμε για τα συμφέροντά μας ταυτόχρονα, ώστε να κερδίσουμε, αλλά και αυτοί να κερδίζουν και οι καταναλωτές να επωφελούνται από νέες καινοτομίες παιχνιδιών από νέα στούντιο.”
Η συνέντευξη αυτή δόθηκε στον James Bacthelor στα πλαίσια της Gamescom 2024.